A110 to model, którym w 2017 roku Renault reaktywowało sportową markę Alpine. Chociaż samochód nie okazał się szczególnym sukcesem sprzedażowym, Francuzi nie rezygnują z rozwijania marki
Alpine A110S
Kolejny model w gamie Alpine to A110S. Samochód to nowa, mocniejsza odmiana A110. Źródłem mocy nowego pojazdu jest ten sam, czterocylindrowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1.8 l, który napędza A110. Jednak dzięki zwiększonemu o 0,4 bara ciśnieniu doładowania moc wzrosła z 252 do 292 KM.
Maksymalny moment obrotowy wynosi 320 Nm i dostępny jest w niezwykle szerokim zakresie prędkości obrotowych - od 2000 do 6400 obr/min. W stosunku do A110 udało się więc przesunąć górną granicę aż o 1400 obr/min, do miejsca, w którym silnik generuje maksymalną moc.
Alpine A110S
Przypomnijmy, że w Alpine A110 silnik zlokalizowany jest za kabiną pasażerską, a przed tylną, napędzaną osią. Moment obrotowy przekazywany jest za pośrednictwem dwusprzęgłowej, zautomatyzowanej przekładni o siedmiu biegach.
Jedną z cech charakterystycznych Apline A110 jest niska masa - przy mocy 252 KM na 1 KM przypadało 4,3 kg. W A110S jest jeszcze lepiej, bowiem 1 KM musi sobie radzić zaledwie z 3,8 kg masy.
Alpine A110S
Różnica jest więc spora, jednak A110S, mimo zastosowania elektronicznie sterowanego dyferencjału, jest tylko symbolicznie szybsze od A110. Różnica w czasie sprintu do 100 km/h to zaledwie 0,1 s. Problem bierze się jednak stąd, że już wersja bazowa rozpędza się do setki w 4,5 s... Prędkość maksymalna A110S to 260 km/h, o 10 km/h więcej niż w A110.
W ślad za mocniejszym silnikiem w A110S zmodyfikowano szereg elementów. O 4 mm obniżono zawieszenie, zyskało ono również bardziej sztywne nastawy (wzmocniono m.in. stabilizatory). Ponadto pojawiły się nowe wzory felg z oponami 215/40R18 z przodu i 245/40R18 z tyłu.
Alpine A110S
Za hamowanie Apline A110S odpowiadają tarcze hamulcowe Brembo, które z przodu mają 320 mm średnicy (to opcja w A110). Dodatkowo przekonfigurowano system ESP, który w trybie Track można całkowicie wyłączyć.
Stylistycznie różnice między Apline A110 i A110S sprowadzają się do detali. Poza felgami obejmują np. pomarańczowe zaciski hamulcowe czy czarne napisy Alpine. Ponadto dla A110S zarezerwowano opcjonalny szary, matowy kolor nadwozia.
We wnętrzu A110S znajdziemy m.in. sportowe, niezwykle lekkie (13,1 kg) fotele Sabelt oraz pomarańczowe (a nie niebieskie) przeszycia. W opcji znajduje się m.in. wykonany z włókna węglowego dach, który pozwala obniżyć masę nadwozia o 1,9 kg.
Alpine A110S trafi do sprzedaży jesienią. Ceny nie są jeszcze znane.