Audi zaprezentowało właśnie nowe A6 Avant. Samochód debiutuje w miesiąc od genewskiej premiery zupełnie nowej generacji A6. Karoseria rodzinnego kombi z Ingolstadt ma teraz 4,94 m długości, 1,89 m szerokości i 1,47 m wysokości. Wzorem poprzednich generacji słupki D zostały mocno pochylone, co dodawać ma autu sportowej sylwetki.
Sam kufer mieści teraz bagaże o objętości do 565 l i może pochwalić się otworem ładunkowym o szerokości aż 1050 mm. Oparcia tylnej kanapy składa się w proporcjach 40:20:40, co pozwala zwiększyć przestrzeń ładunkową do 1680 l.
Niezależnie od wersji wyposażeniowej wszystkie odmiany nowego Audi A6 Avant otrzymają elektrycznie zamykaną klapę bagażnika. W jego wnętrzu znajdziemy też szyny pozwalające na wybór czterech długości kufra, siatkę do mocowania bagażu i haczyki. Standardowo, Audi A6 Avant wyposażane jest w kompleksowy pakiet systemów bezpieczeństwa, w skład którego wchodzą m.in. systemy oświetleniowe, systemy wsparcia kierowcy i systemy bezpieczeństwa biernego. Standardem są również przednie reflektory LED dostępne także w dwóch ponadstandardowych wariantach, z których najbardziej zaawansowaną technicznie wersją są reflektory HD Matrix LED ze światłami drogowymi wysokiej rozdzielczości.
Z myślą o kierowcach często korzystających ze swego samochodu i dojeżdżających codziennie do pracy, w A6 Avant zamontowano szeroki wachlarz systemów wsparcia kierowcy, zebranych w dwa dostępne pakiety: pakiet systemów wspomagających kierowcę w ruchu miejskim i pakiet systemów wspomagających kierowcę w ruchu pozamiejskim. Obok standardowego systemu hamowania awaryjnego Audi pre sense front, znajdziemy tu między innymi adaptacyjnego asystenta jazdy z funkcją przewężenia. System wspomaga kontrolę nad pojazdem, przyspieszając i hamując w przypadku poruszania się w ruchu wymagającym nieustannego ruszania i zatrzymywania się, działając w przedziale prędkości od 0 do 250 km/h.
Jak już informowaliśmy - Wszystkie jednostki napędowe w nowym Audi A6 są wyposażone w technikę mild-hybrid. W przypadku silników V6, bazuje ona na głównej sieci pokładowej 48 V, natomiast w przypadku jednostek czterocylindrowych, na sieci 12 V. W obu przypadkach, za dostarczanie energii do układu odpowiada alternator – rozrusznik RSG, współpracujący z akumulatorem litowo-jonowym. Dzięki niemu, Audi A6 jadące z prędkością od 55 do 160 km/h, może „żeglować” przy wyłączonym silniku. Napęd typu mild-hybrid MHEV, w rzeczywistych warunkach jazdy obniża zużycie paliwa nawet o 0,7 litra na 100 km.
Standardowe wyposażenie obejmuje 7-stopniową, automatyczną skrzynię biegów. Klienci decydujący się na – opcjonalny – napęd quattro otrzymają ośmiostopniową przekładnię tiptronic.