Jeszcze w latach 90-tych ubiegłego wieku najważniejsze osoby w państwach wożone były samochodami przedłużanymi o dodatkowy segment, w którym często umieszczano trzecią parę drzwi.
Audi A8 L extended
Przeróbek takich dokonywano zwykle na już wyprodukowanych samochodach, a często podejmowały się ich firmy zewnętrzne. Później jednak producenni samochodów doszli do wniosku, że luksusowe limuzyny dla najbardziej wymagających to zbyt lukratywny kawałek tortu, by dzielić się nim z firmami dokonującymi przeróbek.
W efekcie w zaczęły powstawać samochody z fabrycznie powiększonym rozstawem osi. Auta te nie były tak monstrualne jak wcześniej, dzięki czemu lepiej się prowadziły i bardziej nadawały się do codziennej eksploatacji, jednocześnie znacznie mniej rzucając w oczy.
Audi A8 L extended
Jak się jednak okazuje, wciąż nie brakuje osób, które tęsknią za gigantomanią lat 90-tych. Na specjalne zamówienie Audi zaprojektowało i zbudowało właśnie limuzynę o długości 6,36 m i rozstawie osi 4,22 m!
Audi A8 L extended - jak nazwano pojazd - zapewnia najwyższy komfort podróży pasażerom zasiadającym na sześciu fotelach. Samochód powstał tylko w jednym egzemplarzu, ale taka koncepcja zainteresowała również innych klientów, a Audi otrzymuje kolejne zamówienia na ten model!
Audi A8 L extended
Opracowanie samochodu zajęło blisko rok. Efektem tak długich prac jest unikatowy pojazd, który pod względem wszystkich kryteriów spełnia wysokie standardy charakteryzujące seryjne Audi A8. Niewątpliwym wyzwaniem było zachowanie maksymalnego bezpieczeństwa, sztywności bardzo długiej karoserii oraz klasycznego zarysu sylwetki.
Audi A8 L extended
Audi A8 L extended posiada lekką, prawie w całości aluminiową karoserię znaną już z seryjnego A8, osadzoną na Audi Space Frame. W procesie produkcyjnym powiększonego modelu inżynierowie wydłużyli progi boczne i tunel środkowy, wykorzystując w tym celu wytłaczane, aluminiowe profile, wspomagające również obieg powietrza w tunelu środkowym. Podwójna ścianka oddziela przedział pasażerski od bagażnika, a w dach wmontowano dodatkowe aluminiowe profile rurowe oraz usztywnienia poprzeczne.
Audi A8 L extended
Dzięki tym zabiegom, sztywność skrętu jest taka sama jak w modelu A8 L. Samochód waży 2418 kg, co jak na gabaryty jest wynikiem świetnym.
Reprezentacyjna limuzyna formatu XXL w kolorze niebieskim Mondschein z efektem metalicznym, ma o 1,09 m większy rozstaw osi niż wydłużona wersja Audi A8. By zapewnić pełen harmonii przebieg linii dachu, przebudowano całą karoserię, począwszy od słupka A.
W zewnętrznej warstwie dachu inżynierowie umieścili szybę długości 2,40 m, dającą poczucie jeszcze większej przestrzeni. Rolety przeciwsłoneczne – po jednej na każdy rząd siedzeń – zapobiegają nagrzewaniu się wnętrza przy silnym nasłonecznieniu. Reflektory i światła tylne posiadają małe, dodatkowe światła obrysowe, przewidziane przepisami prawa dla pojazdów tej długości.
Audi A8 L extended
Wszyscy pasażerowie Audi A8 L extended siedzą w kierunku jazdy. Sześć siedzeń obito wyjątkowo miękką skórą Valcona w kolorze aksamitnego beżu. Fotele drugiego i trzeciego rzędu są pojedyncze i wyposażone w elektryczną regulację. Dodatkowo, przy trzecim rzędzie siedzeń znajdziemy kontynuację konsoli środkowej, wyświetlacz Rear Seat Entertainment oraz lodówkę.
Za napęd Audi A8 L extended odpowiedzialny jest silnik 3.0 TFSI o mocy 310 KM, generujący moment obrotowy 440 Nm. Dzięki niemu, limuzyna od 0 do 100 km/h przyspiesza w 7,1 sekundy. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h.
Ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów tiptronic przekazuje siły napędowe na stały napęd na cztery koła w systemie quattro. Za 19-calowymi, 15-ramiennymi felgami, zamontowano układ hamulcowy zapożyczony z Audi S8.
Niestety, Audi nie ujawniło kto zamówił ten wyjątkowy samochód, ani ile za niego zapłacił...