Audi zaprezentowało koncepcyjne Audi E-Tron GT. To zapowiedź produkcyjnego modelu, który trafić ma o cenników za około dwa lata.
Audi E-Tron GT
Samochód o sportowej sylwetce 4,96 m długości, 1,96 m szerokości i zaledwie 1,38 m. wysokości. Rozstaw osi to aż 2,9 m. By zminimalizować masę pokrycie dachu wykonano z karbonu, wiele podzespołów jest aluminiowych, a wszystkie wsporniki zrobiono z wysokowytrzymałej stali.
To pierwszy samochód Audi o stricte „wegańskim” pochodzeniu. W kabinie produkty pochodzenia zwierzęcego w ogóle nie są stosowane. Na fotelach i na innych powierzchniach do wykończenia użyto wyszukanej, sztucznej skóry. Tkaniny zrobione z włókien pochodzących z recyklingu posłużyły do wyściełania siedzisk foteli oraz podłokietnika na konsoli środkowej. Nawet wykładzina o długim włosie zrobiona jest z trwałego Econylu – włókna wyprodukowanego ze zrecyklingowanych starych sieci rybackich!
Audi E-Tron GT
Samochód, jak na model serii e-tron przystało, ma napęd elektryczny. Na każdą z osi przypada po jeden silnik trakcyjny, mamy więc do czynienia z elektryczną wersją napędu quattrp.
Systemowa moc układu napędowego to aż 590 KM. Samochód osiąga 100 km/h w około 3,5 sekundy. 200 km/h pojawia się na prędkościomierzu w 12 sekund od startu. Prędkość maksymalna – dla optymalizacji zasięgu - ograniczona została do 240 km/h.
Audi E-Tron GT
Baterie akumulatorów litowo-jonowych mają pojemność 90 kWh, co zapewniać ma zasięg (według WLTP) ponad 400 km. Same akumulatory mają formę niskiej płyty zajmującej całą powierzchnię pod podłogą – od przedniej do tylnej osi. Zaletą takiej konstrukcji jest bardzo nisko – porównywalnie do modelu R8 - umieszczony środek ciężkości auta
Przy budowie Audi e-tron GT firma z Ingolstadt ściśle współpracowała z Porsche. Obie marki wspólnie opracowują właśnie nową, skalowalną płytę podłogową znają jako Elektryczna Platforma Premium (PPE). Ta ma być bazą dla wielu napędzanych elektrycznie rodzin modelowych Audi – począwszy od aut segmentu B, a skończywszy na samochodach segmentu D.