Audi Q2 2.0 TDI 190 KM
Audi Q2 to najmniejszy - jak do tej pory - członek rodziny "Q". Auto trafiło do europejskich salonów jesienią 2016 roku.
Samochód ma 1,51 m wysokości i 1,79 m szerokości. Długość to 4,19 m - rozstaw osi 2,60 m. Bagażnik pomieści do 405 l ładunku. Przestrzeń można rzecz jasna powiększyć (do 1050 l) składając oparcia tylnej kanapy.
Audi Q2 standardowo wyposażono w monitor MMI, umieszczony wysoko na tablicy rozdzielczej. Systemem infotainment można sterować przy pomocy regulatora obrotowego reagującego równocześnie na nacisk oraz przy pomocy dwóch przycisków na tunelu środkowym. Kupujący, zamawiający nawigację MMI Navigation plus z polem dotykowym MMI touch, otrzyma jej wersję z polem dotykowym na centralnym elemencie obsługi. Systemem można także komfortowo sterować za pomocą naturalnego głosu i zintegrowanej funkcji MMI search. Punkt dostępu hotspot (WLAN) umożliwia surfowanie po internecie i streaming mediów na urządzeniach mobilnych.
Samochód może być wyposażony w jeden z sześciu silników. Obok trzycylindrowego silnika TFSI o pojemności jednego litra, dostępne są dwie czterocylindrowe jednostki benzynowe o pojemności skokowej 1,4 i 2,0 l. W ofercie są też trzy czterocylindrowe silniki wysokoprężne o pojemności 1,6 i 2,0 l. Zakres ich mocy sięga od 116 KM do 190 KM. Alternatywnie do sześciobiegowej przekładni manualnej, Audi dla wszystkich silników oferuje siedmiobiegową, dwusprzęgłową, automatyczną skrzynię biegów S tronic.
W przypadku najmocniejszej jednostki TDI oraz silnika 2.0 TFSI, montowany jest nowoskonstruowany, dwusprzęgłowy automat z nowatorskim układem zaopatrywania w olej i o zmniejszonym współczynniku tarcia. Oba te silniki są standardowo dostępne w kombinacji ze stałym napędem na cztery koła quattro.
W wersjach z napędem na oś przednią, w tyle pojazdu zastosowano zawieszenie zespolone, a w modelach z napędem quattro – konstrukcję czterowahaczową. Elementem wyposażenia seryjnego wszystkich wersji jest progresywny układ kierowniczy. Jego przełożenie zmienia się zależnie od stopnia skrętu kierownicy i przy dużym jej wychyleniu staje się bardziej bezpośrednie.
Adaptacyjne amortyzatory są dostępne opcjonalnie, podobnie jak system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, za pomocą którego kierowca może określić indywidualną charakterystykę pracy swojego Audi Q2.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2018-01-01