chceauto.pl
x

Audi Q5 I 2.0 TDI 143 KM

Audi Q5 I 2.0 TDI 143 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2013
Średnia cena
61 000 zł
Nadwozie
SUV
Skrzynia
ręczna
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
1968 cm3
Silnik
diesel
Waga
1830 kg
Ładowność
535 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
143 KM
0-100 km/h
11.4 s.
V max
190 km/h
Zasięg
1070 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
7 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
45 zł
Zbiornik paliwa
75 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
235/65 R17
235/60 R18
235/55 R19
255/45 R20

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
I premium Co to znaczy?
Bagażnik
540 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeFatalnie. Alarm i odcięcie zapłonu to rzecz nieodzowna małe

Audi Q5 I 2.0 TDI 143 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Audi Q5 I 2.0 TDI 143 KMAudi Q5 I 2.0 TDI 143 KMAudi Q5 I 2.0 TDI 143 KMAudi Q5 I 2.0 TDI 143 KMAudi Q5 I 2.0 TDI 143 KMAudi Q5 I 2.0 TDI 143 KMAudi Q5 I 2.0 TDI 143 KMAudi Q5 I 2.0 TDI 143 KM

Audi Q5 I 2.0 TDI 143 KM

Audi Q5

Audi Q5 to kompaktowy SUV zbudowany na tej samej płycie podłogowej co model A5. Jednocześnie jest to drugi SUV tego producenta z serii Q, po dużym Q7.Audi Q5 trafiło do europejskich salonów w drugiej połowie 2008 roku. Samochód produkowany jest w niemieckim Ingolstadt, słowackiej Bratysławie, a także w... Chinach i Indiach. Oferowane obecnie do sprzedaży egzemplarze w zdecydowanej większości objęte są jeszcze fabryczną gwarancją. 

Audi Q5 I

Pierwsza generacja Audi Q5 – typoszereg 8R - budowana była w latach 2008-2016. Samochód bazował na platformie MLB, którą spotkać można było również w modelach A4 i A5 oraz – spokrewnionym – Porsche Macan.

W roku 2012 auto poddano delikatnej kuracji odmładzającej. Zmieniono wówczas m.in. reflektory, osłonę chłodnicy i zderzaki. Wszystkie jednostki napędowe wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa, co oznacza, że montaż instalacji gazowej jest w praktyce nieopłacalny. Za wyjątkiem V6 o pojemności 3,2 l wszystkie mają też doładowanie. Na szczęście w tym modelu oferowano już wyłącznie nowszy silnik diesla – 2,0 l TDI z systemem CommonRail, który pozbawiony jest wad poprzednika (nie ma kłopotów z pękającymi głowicami i pompą oleju). Jak w przypadku siostrzanych modeli auto cieszy się dobrą opinią. Największe koszty generuje z reguły – niezbyt trwałe w polskich warunkach – wielowahaczowe zawieszenie obu osi.


Silnik

Jednostka 2,0 l TDI koncernu Volkswagena zadebiutowała w 2003 roku. Silnik szybko dał się poznać, jako dynamiczna i oszczędna jednostka, ale - zwłaszcza w początkowym okresie produkcji - przysparzał kierowcom wielu problemów. Te dotykają głównie odmiany produkowane do 2008 roku - wyposażone w pompowtryskiwacze. Po tym czasie jednostki otrzymały bezpośredni wtrysk paliwa systemu Common Rail, który rozwiązał większość problemów.

W silnikach z pompowtryskiwaczami (przed 2008 rokiem) standardem jest tzw. „osiadanie” (wersje 8-zaworowe) lub pękanie (odmiany z 16-zaworowe) głowic. W obu przypadkach winę ponoszą oszczędności materiałowe producenta. Przykre konsekwencje mają też - niestety liczne - usterki układu smarowania, którego niedomagania - przez większość czasu - przebiegają bezobjawowo. W mocniejszych wersjach z wałkami wyrównoważającymi dochodzi do wyrobienia krawędzi ośki napędzającej pompę oleju. W pozbawionych tego rozwiązania jednostkach standardem jest wyrobienie się łańcucha lub koła zębatego napędu pompy oleju. W każdym z przypadków efekt jest identyczny - nagły spadek ciśnienia smarowania i zatarcie. Ponieważ montaż nowych części niekoniecznie rozwiązuje problem, wiele warsztatów dokonuje modyfikacji jednostek 2,0 l TDI montując pompy oleju z wcześniejszych 1,9 TDI. W wielu przypadkach okazuje się to całkiem niezłym pomysłem.

Produkowane po 2008 roku 2,0 l TDI z układem Common Rail uchodzą za zdecydowanie trwalsze i godne polecenia jednostki. W ich przypadku trudno mówić o usterkach innych, niż typowe dla nowoczesnych Diesli: uszkodzonych turbosprężarkach, wtryskiwaczach czy dwumasowych kołach zamachowych.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2018-01-12

Wersje

NADWOZIA

Audi Q5 nowej generacji2024-09-05Audi Q5 po liftingu2020-07-01Audi Q5 II generacji. Premiera!2016-10-02Audi SQ5 TDI. Hybryda z kompresorem2019-02-22Osiem milionów Audi z quattro2017-01-22Audi SQ5 nowej generacji2017-01-09

Audi Q5 CRASHTEST

Audi Q5 - AKCJE NAWROTOWE

2010-01-04W niektórych samochodach AUDI Q5, podczas wypadku i uruchomienia się poduszek powietrznych, możliwe jest odchylenie osłony słupka przedniego (‘A’) w stronę wnętrza pojazdu, co może być przyczyną obrażeń u osób podróżujących na przednich siedzeniach.

Wada dotyczy samochodów wyprodukowanych w Niemczech pomiędzy grudniem 2008 r. a majem 2009 r., o numerach nadwozi z zakresów:
WAU***8R*AA000212 - WAU***8R*AA000850,
WAU***8R*9A006992 - WAU***8R*9A054268,
WA1***FP*AA000330 - WA1***FP*AA000330,
WA1***8R*9A009345 - WA1***8R*9A054263.

Audi Q5 I 2.0 TDI 143 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan

2.0 TDI 140 KM diesel2013SUVręczna4x4
cena średnia 47 000 zł
OCENY
Dostępność
Volvo XC60

Volvo XC60

2.0 D3 DPF 136 KM diesel2013SUVręcznaprzedni
cena średnia 57 000 zł
OCENY
Dostępność
Dodge Journey

Dodge Journey

2.0 CRD 140 KM diesel2013SUVręcznaprzedni
cena średnia 44 000 zł
OCENY
Dostępność
Peugeot 4008

Peugeot 4008

1.8 HDI 150 KM diesel2013SUVręczna4x4
cena średnia 60 000 zł
OCENY
Dostępność
Mercedes - Benz GLK

Mercedes GLK

200 CDI 143 KM diesel2013SUVręcznatylny
cena średnia 68 000 zł
OCENY
Dostępność
Hyundai Santa Fe

Hyundai Santa Fe

2.0 CRDi 150 KM diesel2013SUVręczna4x4
cena średnia 58 000 zł
OCENY
Dostępność

Audi Q5 I 2.0 TDI 143 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS