Najszybszy z seryjnie produkowanych modeli Audi dostępny jest już w Polsce. Zamówienia na nowe Audi R8, które swą premierę miało podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Genewie, składać można w wybranych punktach dealerskich Audi.
Audi R8
Najmocniejsze, najszybsze, najbardziej dynamiczne – takie jest w największym skrócie nowe Audi R8. Topowa wersja V10 plus dysponuje mocą 610 KM (449 kW), rozwija prędkość maksymalną 330 km/h, a od 0 do 100 km/h rozpędza się w zaledwie 3,2 sekundy.
Audi R8
Wysokoobrotowy, umieszczony centralnie silnik V10, konsekwentnie stosowana koncepcja lekkiej konstrukcji, napęd quattro i zmienny rozkład momentu obrotowego to cechy szczególne Audi R8. Jednocześnie producent dołożył starań, by samochód nie palił nadmiernej ilości paliwa, dlatego już w wersji standardowej otrzymujemy system Cylinder on Demand (odłączający część cylindrów, gdy silnik nie pracuje pod pełnym obciążeniem), funkcję start/stop z systemem rekuperacji, a także wielofunkcyjną, skórzaną kierownicę czy pełen układ MMI Navigation Plus z MMI touch.
Audi R8
Standardowo samochód wyposażony jest również w system Audi drive select, pozwalający kierowcy dostosować sposób i dynamikę jazdy do rodzaju nawierzchni drogi oraz w nowość: cyfrowy kokpit - Audi virtual cockpit, czyli ekran, który zastępuje tradycyjne zegary przed kierowcą.
Do wyboru jest również szeroka gama wyposażenia opcjonalnego. Wybierać można np. spośród ośmiu wzorów obręczy felg z metali lekkich, kilku rodzajów foteli, kilku wzorów tapicerki oraz z szeregu możliwości wyposażenia lub ozdobienia wnętrza.
Audi R8
Audi R8 coupé z silnikiem 5.2 FSI quattro kosztuje w Polsce 791 940 zł. Do jego standardowego wyposażenia, oprócz wymienionych już elementów i systemów, włączono m.in. również zawieszenie Audi magnetic ride, system muzyczny Bang&Olufsen, sportowe, skórzane fotele czy boczne osłony wlotów powietrza w kolorze srebrnym Eis.
Audi R8
Natomiast cena R8 coupé z silnikiem 5.2 FSI quattro plus to 896 140 zł. Tu też lista wyposażenia standardowego jest poszerzona. Między innymi o: ceramiczne hamulce, kubełkowe fotele Audi Exclusive, karbonowe elementy dekoracyjne i karbonowe osłony wlotów powietrza oraz pakiet oświetlenia wnętrza w technice diodowej.
Tanio nie jest, ale nie można zapominać, że mamy do czynienia z samochodem, który oferuje osiągi na poziomie Ferrari czy Lamborghini...