Od czasu do czasu producenci samochodów decydują się na wprowadzenie na rynek samochodów, które nie mają większego sensu. Można powiedzieć nawet więcej - są tak absurdalne, że bardzo chciałoby się je mieć...
Audi R8 V10 TDI
Należy do nich z pewnością pokazana właśnie Audi R8 V10 z napędem na tylna oś. Samochód jest wolniejszy od wersji 4x4, słabszy, za to wymaga od kierowcy naprawdę wysokich umiejętności
Audi R8 V10 RWD napędzane jest dobrze znanym, od lat stosowanym silnikiem V10 5.2 FSI. Ta wolnossąca jednostka generuje 540 KM, czyli o 30 KM mniej niż wersja 4x4 (i tyle samo, co R8 przed liftingiem). Moment obrotowy o wartości 540 Nm (wartość ta jest osiągana przy 6500 obr/min) przekazywany jest wyłącznie na koła tylnej osi za pośrednictwem dwusprzęgłowej przekładni o siedmiu biegach oraz mechanicznie blokowanego dyferencjału.
Audi R8 V10 TDI
Tylko dwa napędzane koła w połączeniu z mniejszą mocą oznaczają oczywiście osiągi gorsze niż w przypadku wersji 4x4. R8 RWD rozpędza się do 100 km/h w 3,7 s (kabriolet jest o 0 ,1 s wolniejszy). To 0,3 s wolniej niż w przypadku R8 quattro. W przypadku supersamochodów to sporo, ale czy to naprawdę ma jakiekolwiek znaczenie?
Prędkość maksymalna R8 V10 RWD to 320 km/h. Kabriolet znów jest nieco wolniejszy - może rozpędzić się do 318 km/h.
Audi R8 V10 TDI
Tylnonapędowe Audi R8, jeśli aktywowany jest tryb sportowy oraz elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESC, pozwala na wejście w kontrolowany poślizg. Standardowo samochód wyposażony jest w czarne, 19-calowe, kute felgi z oponami w rozmiarze 245/35 z przodu i 295/35 z tyłu. Opcjonalnie dostępne są felgi 20-calowe ze sportowymi oponami.
Rozkład masy R8 V10 RWD to 40:60 z przewagą osi tylnej. Coupe bez dodatkowych elementów i bez kierowcy waży 1595 kg. Rezygnacja z wału napędowego, wielopłytkowych sprzęgieł quattro i mechanizmu różnicowego przedniej osi sprawiła, że R8 V10 RWD jest o 65 kg lżejsze niż R8 quattro.
Audi R8 V10 TDI
R8 Spyder V10 RWD waży 1695 kg i jest o 55 kg lżejsze od R8 Spyder V10 quattro. Podobnie jak wszystkie modele rodziny R8, karoserię zbudowano z aluminium na bazie Audi Space Frame (ASF), wiele innych podzespołów zrobiono z CFRP – tworzywa sztucznego wzmacnianego włóknem węglowym.
Tylnonapędowe Audi R8 V10 RWD posłuży jako baza do budowy samochodów wyścigowych klasy GT4. R8 LMS GT4 ma dzielić 60 procent części z wersją drogową.
Audi R8 V10 RWD produkowane będzie w dużej mierze ręcznie, w zakładzie produkcyjnym Audi Böllinger Höfe. Na europejskim rynku nowy model pojawi się na początku 2020 roku.