Audi zmodernizowało model R8. Jaki zmiany znajdziemy w tym sportowym samochodzie?
Audi R8
Do tej pory Audi R8 napędzane było wolnossącym silnikiem V10 o pojemności 5.2 l, który oferowany był w dwóch wersjach o mocy 540 i 610 KM. Zmodernizowane R8 zachowało tę jednostkę, jednak została ona nieco zmodyfikowana, dzięki czemu jej moc wzrosła do 570 i 620 KM.
Dzięki temu Audi R8 po modernizacji przyśpiesza do 100 km/h w 3,4 s i 3,1 s (mocniejsza wersja). Prędkość maksymalna wynosi odpowiednio 324 i 331 km/h.
Audi R8
Chociaż niemiecki koncern się tym nie pochwalił, to modernizacja silnika związana jest z koniecznością dostosowania go nowej normy emisji spalin Euro 6d-Temp, a więc montażem filtra cząstek stałych, który stanowi teraz standardowe wyposażenie.
Poza jednostką napędową zmiany objęły układ kierowniczy, który ma zapewniać lepsze czucie drogi. Zmodernizowano również zawieszenie oraz układ hamulcowy. W tym ostatnim przypadku skupiono się nowym oprogramowaniu systemu ESC, które pozwoliło... skrócić drogę hamowania ze 100 km/h o 1,5 m, a z 200 km/h - o 5 metrów!
Audi R8
Nowością są również tryby jazdy na nawierzchnię suchą, mokrą i zaśnieżoną.
Modyfikacje techniczne zostały uzupełnione przed drobne zmiany stylistyczne - samochód otrzymał m.i. zmieniony pas przedni oraz nowy tylny zderzak z dyfuzorem.
Niemieccy inżynierowie skupili się również na zwiększeniu możliwości personalizacji Audi R8. Wprowadzono dwa nowe kolory nadwozia (szary i niebieski) oraz trzy nowe pakiety wykończenia nadwozia.
We wnętrzu pojawiły się nowe wzory tapicerek (szara, czarna i brązowa) oraz pakiet wykończenia z alcantarą i włóknem węglowym.
Modernizacja objęła R8 w wersji coupe oraz Spyder (czyli kabriolet). Obie odmiany nadwoziowe pojawią się w salonach na początku 2019 roku.