Audi rozszerza gamę modelu R8 o nową wersję - V10 Performance z napędem na tylne koła.
Audi R8 V10 Performance RWD
Audi R8, technologiczny bliźniak Lamborghini Huracan, oferowany jest w kilku wersjach. Początkowo wszystkie samochody z silnikiem 5.V10 o mocy 570 KM wyposażone były w napęd wszystkich kół Quattro. Następnie poszerzono ofertę o model tylnonapędowy, który jednak legitymował się nieco mniejszą mocą - 540 KM.
Natomiast najmocniejsza odmiana R8, czyli V10 Performance dostępny był wyłącznie z napędem na cztery koła. I właśnie się to zmienia...
Audi R8 V10 Performance RWD
Audi R8 V10 Performance RWD, jak nazywa się nowy model, napędzany jest silnikiem 5.2 V10, który generuje 570 KM i 550 Nm. Moment obrotowy trafia na tylne koła za pośrednictwem automatycznej skrzyni siedmiobiegowej.
Audi R8 V10 Performance RWD, podobnie jak wersja czteronapędowa, dostępny będzie jako coupe i Spyder, czyli kabriolet. Wersja zamknięta rozpędza się do 100 km/h w 3,7 s i może osiągnąć prędkość 329 km/h. Spyder jest odrobinę wolniejszy - sprint do 100 km/h zajmuje mu 3,8 s, a prędkość maksymalna wynosi 327 km/h. Różnice są więc praktycznie niezauważalne.
Audi R8 V10 Performance RWD
Standardowe wyposażenie Audi R8 V10 Performance RWD stanowi mechaniczna blokada tylnego dyferencjału. To nie wszystko, bowiem rybie Sport elektronika dopuszcza jazdę driftem.
Nowość w Audi R8 V10 Perfromance RWD stanowi układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu, który umożliwia łatwe kontrolowanie samochodu zarówno podczas jazdy na wprost z wysokimi prędkościami, jak i manewrowanie na parkingu.
Samochód porusza się na 19- (z przodu) i 20-calowych (z tyłu) kołach. Opcjonalnie dostępne są hamulce ceramiczne.
Audi R8 V10 Performance RWD pojawi się w salonach na początku 2022 roku. Ceny nie są jeszcze znane.