Audi R8 Spyder V10 plus to najmocniejsza wersja tego sportowego kabrioletu.
Audi R8 Spyder V10 Plus
O ile kupując Audi R8 coupe można było wybrać wersję standardową z silnikiem 5.2 FSI o mocy 540 KM lub wersję plus z tym samym silnikiem, ale o mocy podniesionej do 610 KM, o tyle Spyder był dostępny tylko w wersji 540-konnej.
Teraz to się zmieni. 610-konne Audi R8 Spyder V10 plus rozpędza się do 100 km/h w 3,3, czyli o 0,3 s szybciej niż wersja standardowa. Zastrzyk mocy przełożył się również na prędkość maksymalną, która wynosi 328 km/h (o 10 km/h więcej niż w wersji standardowej).
Audi R8 Spyder V10 Plus
Wolnossący, wysokoobrotowy silnik (maksymalne obroty to 8700 obr/min) silnik generuje 560 Nm momentu obrotowego (przy 6500 obr/min) i jest najmocniejszym seryjnie produkowanym silnikiem w całej gamie Audi.
Spyder w wersji plus posiada nie tylko większą moc, ale również standardowe ceramiczne hamulce, kubełkowe fotele oraz niektóre elementy nadwozia wykonane z włókna węglowego. Dzięki temu samochód waży o 25 kg mniej niż wersja standardowa (dokładnie 1695 kg), co oznacza, że na jednego konia mechanicznego przypada tylko 2,78 kg masy.
Audi R8 Spyder V10 Plus
Przypomnijmy, że R8 Spyder wyposażony jest automatycznie składany, miękki dach. Waży on tylko 44 kg, a operację rozkładania i składania można przeprowadzić podczas jazdy z prędkością do 50 km/h. Zajmuje ona 20 sekund.
Zamówienia na Audi R8 Spyder V10 plus można już składać w salonach niemieckiej marki, przy czym pierwsze auta trafią do odbiorców po wakacjach. Ceny w Niemczech startują z poziomu 207 500 euro.