540 KM, od 0 do 100 km/h w 3,6 sekundy, prędkość maksymalna 318 km/h - to najkrótsza charakterystyka nowego Audi R8 Spyder. Samochód właśnie debiutował na salonie w Nowym Jorku.
Audi R8 Spyder
Audi R8 Spyder ma lekki dach tkaninowy, kończący się z tyłu pojazdu dwoma „płetwami”. Elektrohydrauliczny napęd otwiera i zamyka dach – również podczas jazdy, pod warunkiem, że samochód porusza się z prędkością nieprzekraczającą 50 km/h - w 20 sekund. Tylną szybę, umieszczoną w przegrodzie między przedziałem pasażerskim a komorą silnika, można podnosić i opuszczać.
Audi R8 Spyder
Audi R8 Spyder V10 waży 1612 kg. Jego szkielet to nowo zaprojektowana rama przestrzena Audi Space Frame (ASF), wykonana z aluminium i karbonu. 79,6 procent użytych tu elementów wyprodukowano z aluminium. Tworzą one konstrukcję, którą inżynierowie Audi - w porównaniu do modelu R8 Coupé - wzmocnili przede wszystkim przy progach, słupkach A i przy ramie przedniej szyby. Szkielet waży jedynie 208 kg, przy czym sztywność skrętna w porównaniu do poprzedniego modelu wzrosła o ponad 50 procent.
Audi R8 Spyder
Za osiągi nowego Audi R8 Spyder odpowiada zamontowany centralnie silnik V10. Ten wolnossący, 5,2-litrowy motor legitymuje się mocą 540 KM i momentem obrotowym 540 Nm przy 6500 obr./min. Samochód przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 3,6 sekundy, prędkość maksymalna to 318 km/h.
Techniki podnoszące efektywność pojazdu, takie jak nowy tryb wolnego biegu na którym Audi R8 może „żeglować”, obniżają zużycie paliwa o dziesięć procent w porównaniu do poprzednika. W cyklu pomiarowym nowe Audi R8 Spyder zużywa 11,7 litra benzyny na 100 kilometrów.
Audi R8 Spyder
Za silnikiem V10 zamontowano siedmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów S tronic, obsługiwaną przez kierowcę elektrycznie, tzw. „by wire”. Ta dwusprzęgłowa skrzynia przekierowuje moc silnika do nowo zaprojektowanego napędu quattro z elektrohydraulicznie poruszanym sprzęgłem wielopłytkowym umieszczonym przy przedniej osi.
Audi R8 Spyder
Sprzęgło rozdziela moment napędowy zależnie od sytuacji – w skrajnych przypadkach nawet 100 procent momentu kierowane jest na oś przednią lub na tylną. System inteligentnego sprzęgła zintegrowano z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, który może pracować w czterech trybach: od bardzo dynamicznego po zorientowany na wysoki komfort.
Audi R8 Spyder
Jeśli na pokładzie znajduje się opcjonalna skórzana kierownica R8 performance, to do tych czterech trybów dochodzą jeszcze trzy dodatkowe: dry, wet i snow, zwiększające precyzję i stabilność pojazdu w wypadku złych warunków panujących na drodze.
We wnętrzu znajdziemy 12,3-calowy, w pełni cyfrowy kokpit wirtualny Audi virtual cockpit, który prezentuje kierowcy wszystkie najważniejsze informacje w postaci grafik 3D. Na życzenie, w specjalnym widoku performance, wyświetlane są też informacje dotyczące dynamiki jazdy.