Rodzinę najmocniejszych Audi uzupełnił właśnie nowy model. W Paryżu firma z Ingolstadt zaprezentowała nowe Audi RS3 Limousine. Czym pojazd wyróżnia się na tle „cywilnych" wersji?
Audi RS3 Limousine
Samochód poznamy m.in. po osłonie chłodnicy z „żebrowaniem” o strukturze plastra miodu i dodatkowych wlotach powietrza w zderzaku (odpowiadają za chłodzenie hamulców). Z przodu rozstaw kół zwiększył się o 20 mm, z tyłu o 14 mm. Odpowiednio szersze są również nadkola i błotniki. Tylną klapę wieńczy pokaźny dyfuzor. W dolnej części zderzaka zastosowano dodatkowy spliter. Na potrzeby Audi RS stworzono dwa nowe lakiery: szary Nardo i czerwony Catalunya.
Audi RS3 Limousine
Źródłem napędu jest pięciocylindrowy, benzynowy silnik. Jednostka generuje aż 400 KM i jest obecnie najmocniejszym na świecie seryjnie produkowanym silnikiem benzynowym o pięciu cylindrach. W przedziale od 1700 do 5850 obr./min kierowca ma do dyspozycji maksymalny moment obrotowy 480 Nm.
Standardem jest dwusprzęgłowa, siedmiostopniową przekładnia i system quattro. Ten zbudowany jest w oparciu o wielopłytkowe, elektro-hydrauliczne sprzęgło sterowane elektronicznie. Zarządzanie napędem quattro zintegrowane zostało z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi driveselect. Ten steruje również pracą układu kierowniczego, automatycznej skrzyni biegów S tronic, silnika oraz regulowanych klap w układzie wydechowym.
Audi RS3 Limousine
Samochód otrzymał sportowe, wielowahaczowe zawieszenie (prześwit o 25 mm niższy niż w standardowym Audi A3) i wyczynowe hamulce. Przednie tarcze mają średnicę 370 mm i ośmiotłoczkowe zaciskami. Z tyłu pracują tarcze 310 mm (na liście opcji pojawią się hamulce ceramiczne).
Audi RS3 Limousine porusza się na 19-calowych obręczach z oponami w rozmiarze 235/35. Auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,1 sekundy. Prędkość maksymalna to – ograniczone elektronicznie - 250 km/h. Po zdjęciu blokady (na życzenie klienta) prędkość maksymalna wzrasta do 280 km/h.