Polskie salony przyjmują już zamówienia na Audi RS5 Sportback.
Audi RS5 Sportback
Audi RS5 Sportback wyróżnia się stylistycznie. Samochód otrzymał szeroki i płaski grill osłony chłodnicy Singleframe z matowo-czarnym logo quattro oraz masywne wloty powietrza z charakterystyczną dla modeli RS kratownicą o strukturze plastra miodu.
RS Spotback posiada również typową dla modeli RS wkładkę dyfuzora, układ wydechowy RS z owalnymi końcówkami rur, a także montowany seryjnie na klapie bagażnika spojler.
Standardowo Audi RS5 Sportback wyposażone jest w 19-calowe, kute felgi, w opcji dostępne są 20-calowe. Klienci mogą indywidualizować swoje nowe Audi RS 5 Sportback, wybierając jeden z pakietów stylizacyjnych: błyszcząca czerń, matowe aluminium lub carbon. Zielony lakier nadwozia Sonoma green metallic zarezerwowany jest wyłącznie dla tego modelu.
Audi RS5 Sportback
Utrzymane w całości w czerni wnętrze nowego Audi RS 5 Sportback jest bogato wyposażone, pełne funkcjonalnych rozwiązań i oferuje dość miejsca dla pięciu osób.
Detale, takie jak sportowe fotele RS – opcjonalnie z przeszyciami w kształcie plastra miodu i pokryte skórą Finenappa – czy spłaszczona u dołu skórzana, sportowa kierownica wielofunkcyjna RS, podkreślają sportowy charakter auta.
Audi RS5 Sportback napędzane jest silnikiem 2.9 TFSI V6 biturbo o mocy 450 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 600 Nm i dostępny jest między 1900 a 5000 obr./min. Nowy model do 100 km/h przyspiesza w 3,9 sekundy, a opcjonalnie dostępna prędkość maksymalna to 280 km/h (standardowo jest ograniczona do 250 km/h).
Audi RS5 Sportback
Sportowo zestrojona, ośmiobiegowa, automatyczna skrzynia biegów tiptronic, przenosi moc na wszystkie cztery koła (quattro) z samoblokującym się centralnym mechanizmem różnicowym. Nominalny rozkład momentu wynosi 40:60 z przewagę tylnej osi. Jeżeli koła jednej z osi wpadną w poślizg, większość momentu napędowego przenoszona jest na drugą z osi – maksymalnie 70% na oś przednią i nawet 85% na oś tylną.
Opcjonalnie dostępny jest sportowy mechanizm różnicowy o specjalnym zestrojeniu RS, który zapewnia jeszcze szybsze reakcje podczas przyspieszania i skręcania kierownicą. System aktywnie i selektywnie rozdziela moment obrotowy pomiędzy tylnymi kołami.
Audi RS5 Sportback
Audi Rs5 Sportback posiada pięciowahaczowe zawieszenie zarówno z przodu, jak i z tyłu. Standardowe zawieszenie RS sport obniża karoserię RS5 Sportback o siedem milimetrów w porównaniu z Audi S5 Sportback.
Audi Sport oferuje również sportowe zwieszenie RS sport z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control (DRC), ceramicznymi hamulcami oraz z dynamicznym układem kierowniczym zestrojonym specjalnie pod potrzeby modeli typu RS.
Nowe Audi RS5 Sportback można już zamawiać w polskiej sieci dealerskiej Audi, a pierwsze egzemplarze pojawią się w salonach w połowie roku. Ceny rozpoczynają się od 414 900 złotych.