Na polskim rynku debiutuje trzecia generacja Audi TT Roadster. Pierwsze wcielenie tego kompaktowego, sportowego samochodu ze składanym, tkaninowym dachem pojawiło się na rynku w roku 1999, a w roku 2007 zadebiutował jego następca. Trzecie generacja pojawiła się w październiku zeszłego roku na salonie w Paryżu.
Audi TT Roadster
Audi TT Roadster otrzymało klasyczny, wykonany z materiału, miękki dach, który będzie można w jednym z trzech kolorów. W konstrukcji stelażu wykorzystano stopy magnezu i aluminium, dzięki czemu konstrukcja jest o 3 kg lżejsza niż w poprzedniej generacji.
Za transformację auta w kabriolet odpowiada układ elektrycznych silników. Składanie dachu trwa zaledwie 10 sekund i może się odbywać w czasie jazdy z prędkością do 50 km/h.
Audi TT Roadster
Klienci decydujący się na Audi TT Roadster będą mieli do wyboru dwie jednostki napędowe. Benzynowy silnik 2,0 l TFSI rozwija moc 230 Nm i legitymuje się maksymalnym momentem obrotowym 370 Nm. W ofercie pojawi się też wysokoprężny 2,0 l TDI legitymujący się mocą 184 KM i 380 Nm momentu obrotowego.
Wersja TTS, oprócz drobnych zmian w stylizacji, wyróżnia się mocniejszą jednostką napędową. Dwulitrowy TFSI rozwija moc 310 KM i maksymalny moment obrotowy 380 Nm. Prędkość maksymalna to limitowane elektronicznie 250 km/h. Sprint do 100 km/h zajmuje autu 4,9 sekundy.
Audi TT Roadster
Opcjonalny napęd wszystkich kół oparto o elektrohydrauliczne sprzęgło wielopłytkowe. Zależnie od sytuacji na drodze, właściwości nawierzchni i temperamentu kierowcy, układ rozdziela moment obrotowy między przednią i tylną oś.
Audi TT Roadster
Cena wyjściowa Audi TT Roadster w wersji z silnikiem 2.0 TFSI i z manualną, sześciostopniową skrzynią biegów to 173 840 zł. Już w tym wariancie znajdziemy rozbudowany pakiet bezpieczeństwa, reflektory ksenonowe plus, system Audi active lane assist czy funkcję Start-Stop. Samochód standardowo wyposażony jest także Audi virtual cocpit, MMI radio z odtwarzaczem CD i ośmioma głośnikami oraz pięcioramienne, 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich.
Wspomniany Audi virtual cockpit to cyfrowa tablica rozdzielcza. Jej innowacyjność polega na tym, że wszystkie wyświetlane informacje, począwszy od opcjonalnej mapy nawigacji aż po duży, centralnie umiejscowiony obrotomierz w wersji TTS Roadster, to wysokiej jakości obraz wyświetlany na ekranie. Innowacyjna jest też koncepcja obsługi MMI, dająca możliwość swobodnego wyszukiwania tekstowego i sterowania głosowego.