Na salonie w Pekinie Audi zaprezentowało model TT o nazwie Offroad Concept...
Podobnie jak wiele nowych, seryjnych modeli marki Audi, TT offroad concept powstało na bazie modułowej płyty podłogowej MQB. Karoserię zbudowano wg. koncepcji ASF (Audi Space Frame). Jej konstrukcja łączy elementy ze stali i aluminium.
Audi TT offroad concept
Samochód mierzy 4,39 m długości i 1,85 m. Rozstaw osi to 2,63 m. Podobne wymiary ma kompaktowy SUV z Ingolstadt - Audi Q3. TT offroad concept jest jednak od Q3 o 8 cm niższe - nadwozie ma 1,53 m wysokości.
We wnętrzu przewidziano miejsce dla czwórki dorosłych pasażerów. Każdy z nich podróżuje na indywidualnym fotelu. Drugi rząd siedzeń składa się niemalże na płasko w podłogę, co pozwala powiększyć - i tak już obszerną - przestrzeń bagażową. Podobnie, jak seryjne TT, samochód wyposażono m.in "wirtualny kokpit" z wyświetlaczem o przekątnej 12,3 cala i nagłośnienie markowane przez Bang&Olufsen.
Audi TT offroad concept
Auto wyposażono w hybrydowy układ napędowy. Głównym źródłem napędu jest benzynowy 2,0 l TFSI z turbosprężarką, bezpośrednim wtryskiem paliwa i - dla lepszego odprowadzania ciepła - kolektorem wydechowym zintegrowanym z głowicą. Jednostka generuje moc 292 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 380 Nm.
Poprzecznie zamontowany silnik benzynowy, za pośrednictwem osobnego sprzęgła, łączy się z silnikiem elektrycznym, generującym moc do 40 kW i moment obrotowy 220 Nm. Niewielkiej grubości silnik elektryczny o kształcie dysku jest zintegrowany z dwusprzęgłową, sześciostopniową, automatyczną skrzynią biegów e-S tronic, która przekazuje moment obrotowy na koła przedniej osi. Niezależnie od tej jednostki, przy tylnej osi Audi TT offroad concept zamontowano drugi silnik elektryczny, wytwarzający moc maksymalną 85 kW i moment obrotowy 270 Nm.
Audi TT offroad concept
Audi TT offroad concept przyspiesza do 100 km/h w 5,2 sekundy i rozpędza się do - ograniczonej elektronicznie - prędkości maksymalnej 250 km/h.
Przed tylną osią zamontowano składający się z ośmiu modułów akumulator litowo-jonowy chłodzony cieczą. Dzięki temu udało się uzyskać niemal idealny rozkład mas w stosunku 54 : 46 procent (z przewagą osi przedniej).
Akumulator magazynuje do 12 kWh energii, co wystarcza na 50 km jazdy w trybie elektrycznym. Całkowity zasięg auta to około 880 km. Średnie zużycie paliwa - przynajmniej wg danych producenta - to około 1,9 l/100 km.