BMW 2 Coupe nowej generacji przechodzi ostatnie testy drogowe. W odróżnieniu od innych wersji nadwoziowych serii 2, auto będzie miało napęd na wszystkie koła.
BMW 2 Coupe
Jakiś czas temu BMW uznało, że mniejsze modele marki, jak seria 1 i seria 2 będą napędzane na koła przednia, badania wskazały ponoć, że ich kierowcy i tak nie wiedzą, która oś ich samochodu jest napędzana.
Na szczęście nowe BMW 2 Coupe będzie miało napęd na tylne koła, a w wersji M2 - na obie osie. Końcowa faza przygotowań do seryjnej produkcji tego modelu rozpoczyna się od testów dynamicznych i dostrajania systemów napędu i układu jezdnego na torze wyścigowym.
BMW 2 Coupe
W procesie rozwojowym ostatecznym testem dojrzałości zawieszenia, resorowania i amortyzacji, układu kierowniczego i hamulcowego są jazdy testowe i przygotowawcze na Pętli Północnej toru Nürburgring. Ponadto testy na publicznych drogach krajowych w okolicach Monachium oraz w ośrodku testowym BMW Group w Maisach pozwalają dostroić właściwości jezdne nowego BMW 2 Coupé w codziennym ruchu drogowym.
BMW zapowiada, że integracja wszystkich systemów układu napędowego i jezdnego gwarantuje, precyzję prowadzenia, dynamikę na zakrętach, optymalną trakcją w każdych warunkach pogodowych i drogowych oraz wyważony komfort jazdy. Jednocześnie tylny napęd ma pozwalać na sportowe pokonywanie zakrętów oraz jazdę w kontrolowanym poślizgu.
Hyundai Kona N
Testy dynamiki jazdy na torze Nürburgring umożliwiają dopracowanie napędu na wszystkie koła ze sportowym mechanizmem różnicowym M tylnej osi. W pełni adaptacyjna blokada sterowana przez silniczek elektryczny optymalizuje trakcję i stabilność jazdy nowego BMW serii 2 Coupé na zakrętach. Odpowiednio dozowany rozdział napędu pomiędzy tylnymi kołami umożliwia znacznie większe przyspieszenia poprzeczne, a także wyraźny wzrost dynamiki podczas przyspieszania na wyjściu z zakrętu.
Ale to nie wszystko, bowiem BMW M240i xDrive Coupe będzie wyposażone w sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy BMW TwinPower Turbo o mocy 275 kW (374 KM), który za pośrednictwem 8-stopniowej sportowej skrzyni Steptronic przenosi moment obrotowy na wszystkie cztery koła. System xDrive ma być zestrojony w ten sposób, by większość napędu trafiała na koła tylne, co ma zapewniać typową dla BMW radość z jazdy, a także skuteczność w trudnych warunkach pogodowych.
BMW 2 Coupe trafi do salonów pod koniec lata 2021.