BMW M2 CS to najmocniejsza w gamie wersja tego sportowego modelu. Czym wyróżnia się ten samochód?
BMW M2 CS
Standardowa wersja BMW M2 napędzana jest rzędowym, sześciocylindrowym silnikiem o pojemności 3.0, który dzięki podwójnemu doładowaniu generuje 370 KM. Jeśli dla kogoś to za mało mógł wybrać wersję Competition, w której moc podniesiono do 410 KM.
Teraz pojawia się kolejna alternatywa, czyli BMW M2 CS. W tym samochodzie moc trzylitrowej rzędówki ponownie poszła w górę - do 450 KM (przy 6250 obr/min). Natomiast moment obrotowy to 550 Nm (wartość ta dostępna jest między 2350 a 5500 obr/min).
BMW M2 CS
Dzięki temu BMW M2 CS stało się tak szybkie, jak BMW M4 Competition - w połączeniu z siedmiostopniową dwusprzęgłową przekładnią rozpędza się do 100 km/h w 4 s (ze standardową 6-biegową skrzynią manualną o 0,2 s wolniej), zaś ogranicznik prędkości maksymalnej został przesunięty z 250 do 280 km/h.
Standardowe wyposażenie BMW M2 CS obejmuje m.in. adaptacyjne zawieszenie M z trybami Comfort, Sport i Sport+, sportowe hamulce M z czerwonymi zaciskami (przednie tarcze mają 400 m średnicy i sześciotłoczkowy zacisk, tylne - 380 mm i czterotłoczkowy zacisk).
BMW M2 CS
Opcjonalnie dostępne są hamulce węglowo-ceramiczne M, zaś standardem jest aktywny mechanizm różnicowy M oraz zmodyfikowany układ wydechowy z dwoma elektrycznie sterowanymi przepustnicami i czterema końcówkami rur.
Z zewnątrz BMW M2 CS wyróżnia się przede wszystkim specjalnym lakierem niebieskim Misano.
BMW M2 CS
Ponadto samochód otrzymał nową karbonową maskę silnika lżejszą o 50 proc. niż standardowa, z charakterystycznym centralnym wylotem powietrza zwiększającym docisk i poprawiającym chłodzenie silnika, dach z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (karbonu), nowy splitter przedni, lotkę na pokrywie bagażnika oraz tylny dyfuzor z karbonu o widocznej strukturze włókien.
BMW M2 CS porusza się na 19-calowych kutych felgach w kolorze czarnym błyszczącym lub matowego złota.
Niemiecki producent zapowiada, że M2 CS będzie bazą dla M2 CS Racing, nowego wyczynowego modelu BMW M Motorsport, który od przyszłego roku będzie oferowany klientom prywatnym.
Cywilną, drogową wersję BMW M2 CS wyceniono na 95 tys. euro. To o 7 tys. euro więcej niż kosztuje M4 Competition! Tanio więc nie jest...