BMW 7ActiveHybrid F01 FL 354 KM
BMW 7
Seria 7 to w nomenklaturze BMW synonim najwyższego samochodowego luksusu. Samochody oznaczone tą cyfrą to bezpośredni konkurenci takich pojazdów, jak Mercedes klasy S czy Audi A8. Pierwsze auto o tej nazwie pojawiło się w ofercie BMW w 1977 roku. Do tej pory powstało już pięć generacji tego flagowego modelu. Najpopularniejsze na rynku wtórnym są egzemplarze typoszeregu E38 produkowanego w latach 1994 - 2001. Wówczas w ofercie bawarskiej marki pojawił się nowy model oznaczony symbolem E65. Ta generacja przetrwała w salonach do 2008 roku, gdy w sprzedaży pojawił się produkowany obecnie model typoszeregu F01.
BMW 7 F01 FL
BMW serii 7 typoszeregu F01 produkowane jest od 2008 roku. W 2012 roku samochód poddano kuracji odmładzającej. Chociaż na pierwszy rzut oka, auto wygląda identycznie, jak poprzednik, w rzeczywistości „siódemka” otrzymała zupełnie nowy przód. W samochodzie zamontowano nowe, w całości wykonane w technologii LED, reflektory przednie, przedni zderzak i osłonę chłodnicy. Ta stała się teraz nieco bardziej stonowana – zamiast dwunastu pionowych chromowanych listew zastosowano jedynie osiem.
Paletę jednostek napędowych uzupełnił nowy silnik. Rzędowa, sześciocylindrowa jednostka z podwójnym doładowaniem rozwija moc maksymalną 381 KM i – bagatela – 740 Nm. Od 2012 roku auto oferowane jest również z nowym systemem napędu hybrydowego. Do tej pory seria 7 w wersji ActiveHybrid oferowana była z 4,4-litrowym silnikiem V8. W jego miejsce pojawiła się nowa, mniejsza i lżejsza jednostka o sześciu cylindrach. Rzędowy motor o pojemności skokowej trzech litrów - wyposażony w dwie turbosprężarki. Moc maksymalna hybrydowej "siódemki" to 315 KM. Koła przedniej osi mogą być napędzane silnikiem elektrycznym o mocy 55 KM. Jednostka zasilana jest z baterii litowo-jonowych, które pozwalają autu przejechać do 4 km korzystając włącznie z elektrycznego napędu (prędkość maksymalna jest wówczas ograniczona do 60 km/h).
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-12-31