Cztery lata po premierze BMW zdecydowało się na modernizacją elektrycznego modelu i3. Odświeżony samochód zadebiutuje na salonie we Frankfurcie we wrześniu, a w salonach pojawi się w listopadzie.
BMW i3 i BMW i3s
Stylistyczne zmiany najbardziej widoczne są w przedniej części pojazdu, gdzie pojawił się m.in. nowy zderzak i pas przedni. Standardem stały się światła przednie i kierunkowskazy wykonane w technologii LED. Nowy zderzak zamontowano również z tyłu.
Nowością jest opcjonalny ekran systemu infotainment o przekątnej 10,25 cala, do tej pory stosowano wyraźnie mniejszy, 6,5-calowy.
BMW i3 i BMW i3s
Nie ma zmian jeśli chodzi o silnik. BMW i3 nadal będzie napędzane silnikiem elektrycznym o mocy 170 KM i momencie obrotowym 250 Nm. Bateria ma 33 kWh pojemności, zrezygnowano z mniejszej, o pojemności 22 kWh. Zasięg wg normy NEDC to około 290-300 km, natomiast wg nowej normy WLTP około 230-250 km.
Nadal w opcji będzie oferowany tzw. "range-extender", czyli dwucylindrowy silnik benzynowy o mocy 38 KM, który zadaniem jest ładowanie baterii. Dzięki niemu zasięg rośnie o 150 km.
BMW i3
Prędkość maksymalna BMW i3 ograniczona jest do 150 km/h, przyśpieszenie do 100 km/h trwa 7,3 s.
Całkowita nowością jest usportowiona odmiana wersja oznaczona i3s. Samochód otrzymał silnik elektryczny o mocy 184 KM i momencie 270 Nm. Dzięki temu sprint do 100 km/h trwa 6,9 s, a prędkość maksymalna została ograniczona do 160 km/h. Zasięg samochodu ma być podobny jak w wersji standardowej lub odrobinę mniejszy.
BMW i3s wyróżnia się nie tylko mocniejszym silnikiem. Samochód otrzymał również obniżone o 1 cm i utwardzone zawieszenie oraz szersze koła, których rozstaw powiększono o 4 cm. BMW zapowiada również lepszą reakcję na gaz.
Stylistycznie BMW i3s wyróżnia się bardziej agresywnym przednim zderzakiem, zmienionym grillem oraz czarnym dachem.