BMW i7 G70 M70 659 KM
BMW i7 to elektryczna wersja flagowej limuzyny niemieckiego producenta. Samochód został zaprezentowany równocześnie z BMW serii 7 nowej generacji w kwietniu 2022 roku, a w salonach pojawił się w listopadzie.
Stylistycznie samochód wzbudza duże kontrowersje, szczególnej krytyce poddawana jest przednia część nadwozia, która zdominowała została przez potężną osłonę chłodnicy (której przecież w wersji elektrycznej nie ma).
Kontrowersyjnym zabiegiem jest również podzielenie świateł. Widoczny u góry wąski pasek oświetlenia to światła do jazdy dziennej i kierunkowskazy. Główne reflektory kryją się w ciemnej strefie poniżej, przy czym standardowo wykonane są w technologii Matrix LED.
Nadwozie BMW i7 ma 5,39 m długości, czyli aż 13 cm więcej niż poprzednia generacja BMW 7 w wersji długiej i o 10 cm więcej niż przedłużony Mercedes klasy S. Szerokość nadwozia to 1,95 (+5 cm do stosunku do poprzednika), a wysokość - 1,54 m (również 5 cm więcej niż w poprzedniej generacji). Rozstaw osi to 321,5 cm (+0,5 cm). Auto jest więc ogromne, ale ponieważ urosło proporcjonalnie, jego sylwetka jest spójna.
Pojemność bagażnika wersji elektrycznej to 500 litrów.
Wnętrze jest na wskroś luksusowe. Z przodu znajdziemy dwa, ukryte za jedną taflą szkła, ekrany. Ten cyfrowych zegarów ma 12,3 cala, a ten od systemu infotainment - 14,9 cala. Ekran ten jest dotykowy, ale można nim sterować również za pomocą pokrętła. Szkoda, że zlikwidowano fizyczne przełączniki klimatyzacji. BMW serii 7 Z tyłu największe wrażenie robi opcjonalny, opuszczony spod panoramicznego dachu... telewizor o nazwie Theater Screen. Ma 31,3-calowy ekran, który może wyświetlać obraz w jakości 8K. Wyposażono go w szereg aplikacji do streamingu.
BMW i7 w wersji xDrive60 posiada dwa silniki, przedni o mocy 258 KM i tylny o mocy 313 KM, moc systemowa wynosi 544 KM. Auto rozpędza się do 100 km/h w 4,9 s, prędkość jest ograniczona do 240 km/h. Akumulator ma pojemność 101,7 kWh, co ma zapewniać zasięg na poziomie 600 km, auto może przyjąć moc 195 kW.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-01-03