Od czasu producenci samochodów prezentują ekstremalne wersje sportowych pojazdów, które - chociaż posiadają homologację drogową - to przeznaczone są głównie do użytku torowego.
BMW M4 GTS
W ten sposób postąpiło właśnie BMW, które przedstawiło model M4 GTS. Czym ten pojazd różni się od "zwykłego" M4?
BMW M4 GTS najłatwiej poznać można po wielkim, regulowanych tylnym skrzydle. Oczywiście, nie jest to element stylizacyjny, ale pełni istotną rolę w poprawianiu docisku tylnej osi. Samochód otrzymał również zmienioną maskę i zderzaki. Z tyłu znajdziemy wykonany z włókien węglowych dyfuzor, cechą charakterystyczną są również felgi BMW Motosport z oponami Michelin Pilot Sport Cup 2 (o średnicy 19 cali z przodu i 20 cali - z tyłu).
BMW M4 GTS
Sporo zmieniło się również wnętrze. Pojawiła się sportowa, wykończona alcantarą kierownica, kubełkowe, sportowe fotele oraz szelkowe pasy bezpieczeństwa. W aucie nie znajdziemy za to tylnej kanapy, ani nawet klamek. Te ostatnie zostały zastąpione przez uchwyty wykonane z tkaniny, powodem tych zabiegów było dążenie do obniżenia masy. Z tego samego względu z nowych materiałów wykonano deskę rozdzielczą. W efekcie samochód waży niewiele ponad 1,5 tony.
BMW M4 GTS
Dodatkowo w opcji dostępny jest pakiet Clubsport, który z M4 GTS czyni samochód, którym można startować w profesjonalnych wyścigach. Pakiet obejmuje system gaśniczy, sześciopunktowe pasy oraz klatkę bezpieczeństwa.
BMW M4 GTS napędzane jest tym samym silnikiem co M3 i M4. Jest to trzylitrowa jednostka Twin Powe Turbo, którą dodatkowo wyposażono we wtrysk wody do cylindrów. Dzięki temu silnik generuje 500 KM mocy i moment obrotowy o maksymalnej wartości 600 Nm.
BMW M4 GTS
Moment obrotowy przekazywany jest na koła za pośrednictwem zautomatyzowanej, siedmiostopniowej przekładni M DCT. Skrzynia posiada możliwość manualnego, sekwencyjnego zmieniania biegów za pomocą łopatek przy kierownicy.
M4 GTS przyśpiesza do 100 km/h w 3,8 s. Prędkość maksymalna to niesamowite 305 km/h. Za hamowanie odpowiadają, stanowiące seryjne wyposażenie, ceramiczne tarcze hamulcowe, a za odpowiednie prowadzenie - regulowane zawieszenie. BMW M4 GTS pokonało północną pętlę toru Nurburgring w 7 minut i 28 s.
Produkcja BMW M4 GTS zostanie ograniczona do limitowanej serii 700 egzemplarzy. Auto zadebiutuje na salonie w Tokio, wtedy poznamy zapewne również jego cenę.