BMW X2 U10 18d 150 KM
BMW X2
BMW X2 U10
BMW X2 generacji U10 zbudowano na tej samej płycie podłogowej co nowe X1. W odróżnieniu od tego modelu, X2 otrzymało jednak nadwozie typu "czterodrzwiowe coupe". Długość nowego BMW X2 wzrosła w stosunku do poprzedniego modelu o 194 mm do 4554 mm, szerokość o 21 mm do 1845 mm i wysokość o 64 mm do 1590 mm.
W zależności od wariantu pojemność bagażnika wynosi od 560 do 1470 l. W BMW iX2 jest to od 525 do 1400 l.
Stylistyczne różnice między wersją spalinową, a elektryczną sprowadzają się zabudowanego grilla, poza tym X2 i iX2 są identyczne.
Wnętrze X2 jest podobne do wnętrza nowego X1. A to oznacza zastosowanie dwóch ekranów ukrytych za jedną taflą zakrzywionego szkła. Ekran cyfrowych zegarów ma 10,25 cala, a systemu infotainemnt - 10,7 cala. W BMW X2 nie znajdziemy pokrętła iDrive, cała obsługa odbywa się dotykowo lub głosowo.
Gama jednostek napędowych BMW X2 będzie szeroka już od samej premiery. Bazową wersję (BMW X2 sDrive20i) napędza trzycylindrowy silnik benzynowy, który wykorzystuje technologię mild hybrid i generuje moc systemową 170 KM (156 KM z silnika benzynowego).
Z kolei w BMW X2 sDrive18d znajdziemy czterocylindrowego Diesla o mocy 150 KM. Wszystkie silniki spalinowe dostępne w nowym BMW X2 są oferowane standardowo z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią Steptronic.
Dla fanów szybkości przeznaczone jest BMW X2 M35i xDrive. Samochód napędza czterocylindrowa jednostka benzynowa 2.0 o maksymalnej mocy 221 300 KM (317 KM w USA i na innych rynkach pozaeuropejskich). BMW X2 M35i xDrive przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,4 s.
Gamę uzupełnia elektryczne iX2 xDrive30. Samochód posiada dwa silnika elektryczne, które napędzają wszystkie koła. Moc systemowa (z chwilową funkcją Boost) wynosi 313 KM, a moment obrotowy - 494 Nm. Sprint od 0 do 100 km/h trwa 5,6 s, a prędkość maksymalna jest ograniczona do 180 km/h. Zasięg w zależności od wersji ma wynosić 417 do 449 km według WLTP.
Nowe BMW X2 i nowe BMW iX2 produkowane będą na tej samej linii w zakładach BMW w Regensburgu. W tych zakładach produkowane będą też akumulatory wysokonapięciowe do wariantów elektrycznych.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-01-18