BMW zaprezentowało trzecią generację modelu X3. Model ten debiutował w 2003 roku, wówczas niemiecka firma pozycjonowała go w zupełnie nowym segmencie o nazwie SAV (Sport Activity Vehicle). Dla większość kierowców, był to jednak kolejny przedstawiciel popularnego i wciąż rosnącego segmentu SUV-ów.
BMW X3
Do dzisiaj sprzedano już ponad 1,5 mln egzemplarzy dwóch generacji X3. Trzecia generacja ma wszystko, by kontynuować dobrą sprzedaż.
Nowe BMW X3 ma 4716 mm długości, 1987 mm szerokości i 1676 mm wysokości przy rozstawie osi 2864 mm. Pojemność bagażnika to 550 litrów, poprzez złożenie tylnej kanapy można uzyskać przestrzeń bagażową o pojemności do 1600 litrów.
BMW X3
Stylistycznie samochód nawiązuje do poprzednika. Nowe X3 ma krótkie zwisy (po ok. 16 cm) i - jak zapewnia producent - rozkład mas zbliżony do ideału, czyli 50:50, a to oznacza doskonałe właściwości jezdne. Jednocześnie samochód ma zachować całkiem niezłą dzielność w terenie.
Nowe BMW X3 będzie oferowane w trzech wersjach wyposażeniowych: xLine, M Sport i Luxury Line. Standardem będą felgi 18-calowe, w opcji znajdą się większe rozmiary do 21 cali włącznie.
BMW X3
Zawieszenie ma dostarczać kierowcy niezwykłych wrażeń, a lista opcji w tym zakresie obejmuje m.in. zawieszenie M Sport, hamulce M Sport, układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu i aktywne zawieszenie Dynamic Damper Control.
Do debiutu nowe BMW X3 będzie oferowane z jednym z dwóch silników wysokoprężnych i jednym z trzech benzynowych. Absolutną nowością jest BMW X3 M40i, które napędzane jest silnikiem benzynowym o mocy 360 KM. Wersja X3 Drive30i posiada silnik o mocy 252 KM, a X3 20i - 184 KM.
BMW X3
Ponadto w ofercie znajdą się dwa diesle: X3 xDrive20d o mocy 190 KM i X3 xDrive30d o mocy 265 KM.
W Europie wszystkie wersje będą posiadały napęd na cztery koła xDrive (w USA pojawią się również z napędem na tylną oś) oraz automatyczną skrzynię Steptronic o ośmiu przełożeniach.
Wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa będzie oczywiście bardzo bogate. Lista obejmuje m.in. adaptacyjny tempomat, asystenta pasa ruchu, monitoring martwego kąta, czy układ automatycznego hamowania w razie wykrycie przeszkody.
Sterowanie pokładowymi systemami ma być możliwe nie tylko dzięki ekranowi dotykowemu, ale również za pomocą gestów i głosu. Ponadto w opcji dostępny będzie system HUD.