BMW poddało liftingowi model X3. Samochód nieco upodobnił się do swojego większego i bardziej luksusowego brata, czyli X5.
BMW X3 po liftingu
Pierwsze BMW X3 debiutowało w 2003 roku. Producent określał je wówczas jako pierwsze auto segmentu SAV (Sport Activity Vehicle). Segmentu, w którym do dnia dzisiejszego nie ma samochodów innych niż BMW... Druga generacje tego modelu pojawiła się w 2010 roku, a więc nadszedł najwyższy czas na lifting.
BMW X3 po liftingu
Co nowego znajdziemy w BMW X3? Rewolucji nie ma. Pojawiły się nowe zderzaki (zarówno z przodu, jak i z tyłu), zmieniono kształt reflektorów (w opcji pojawiły się wykonane w technologii LED), osłonę chłodnicy, a w obudowach lusterek zamontowano kierunkowskazy. Ponadto poszerzono ofertę barw nadwozia i wybór dostępnych felg. Nowością jest również pakiet wyposażeniowy xLine, który nadaje X3 bardziej terenowy charakter (co kłóci się z definiowaniem tego pojazdu jako SAV a nie SUV, ale wiadomo - klient nasz pan).
Delikatne zmiany, obejmujące nowe materiały odnajdziemy również we wnętrzu X3.
BMW X3 po liftingu
Chyba ważniejszą sprawą niż niewielkie zmiany stylistyczne jest debiut całkowicie nowej jednostki napędowej. Mowa o dwulitrowym silniku wysokoprężnym, który montowany będzie w wersji X3 XDrive20d. Jednostka ta generuje 190 KM i zastępuje do tej pory stosowany dwulitrowy silnik o mocy 184 KM. Na przekór większej mocy, nowa konstrukcja ma być bardziej ekonomiczna - średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym ma być niższe o około 7 proc.
BMW X3 po liftingu
Jakie jeszcze silniki znajdziemy w X3? Dwulitrowy diesel o mocy 150 KM trafi pod maskę wersji X3 sDrvie18d, czyli samochodu z napędem tylko tylnej osi i z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach. Pozostałe dostępne wersje z silnikami Diesla to xDrive30d o mocy 258 KM i XDrive35d o mocy 313 KM.
BMW X3 po liftingu
Wszystkie jednostki napędowe stosowane w samochodach po liftingu mają cechować się niższym zużyciem paliwa niż do tej pory. Dotyczy również najmocniejszych wersji benzowych, czyli X3 xDrive28i o mocy 245 KM i X3 xDrive35i o mocy 306 KM. Wszystkie jednostki napędowe współpracują z manualną skrzynią o sześciu przełożeniach lub - opcjonalnie - ośmiostopniowym automatem.
BMW X3 po liftingu zadebiutuje na salonie w Genewie. Wkrótce potem samochód trafi do salonów.