W czerwcu BMW zaprezentowało nową generację modelu X5. Teraz niemiecki koncern pokazał ten pojazd w wersji hybrydowej z możliwością ładowania z gniazdka. Auto nosi skomplikowaną nazwę BMW X5 xDrive45e iPerformance.
BMW X5 xDrive45e iPerformance
Wprowadzenie hybrydy plug-in do gamy BMW X5 nie jest zaskoczeniem. Już poprzednia generacja był dostępna w takiej wersji. Tamten samochód łączył czterocylindrowy silnik benzynowy z silnikiem elektrycznym, był w stanie w trybie elektrycznym rozpędzić się do 120 km/h i przejechać na prądzie do 30 km/h.
Teraz wszystko ma być lepiej - szybciej i dalej.
BMW X5 xDrive45e iPerformance
Pod maską BMW X5 xDrive45e iPerformance znajduje się już nie cztero-, ale sześciocylindrowy silnik benzynowy. Jego pojemność to 3.0 l, a moc -286 KM. W połączeniu z silnikiem elektrycznym całkowita moc układu napędowego wynosi 394 KM oraz 600 Nm. Moment obrotowy trafia oczywiście na wszystkie koła, za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów Steptronic o ośmiu przełożeniach.
BMW X5 xDrive45e iPerformance
BMW X5 xDrive45e iPerformance przyśpiesza do 100 km/h w 5,6 s (poprzedniej generacji zajmowało to 6,8 s). Zasięg w trybie elektrycznym wynosi 80 km, bez wspomagania silnikiem spalinowym auto może się rozpędzić do 140 km/h, a w trybie łączonym do 235 km/h. Całkowity zasięg hybrydowego X5 nie jest problemem, ponieważ pojemność zbiornika paliwa wynosi 69 litrów.
Zwiększenie zasięgu możliwe było dzięki zainstalowaniu litowo-jonowych baterii o większej pojemności, a więc również większych rozmiarach fizycznych. To odbiło się na pojemności bagażnika, która wynosi 500 litrów, czyli aż 150 litrów mniej niż w poprzedniej generacji. Jest to jednak i tak wynik bardzo przyzwoity.
BMW X5 xDrive45e iPerformance trafi do salonów na początku przyszłego roku.