BMW X7 G07 FL 40i 381 KM
BMW X7 debiutowało jesienią 2018 roku na salonie w Paryżu. Samochód opracowano głównie z myślą o rynku amerykańskim, dlatego produkowany będzie w zakładach BMW w Spartanburgu w USA. Na rynku pojawi się w marcu 2019 r.
BMW X7 ma 515 cm długości, równe 2 metry szerokości, 180,5 cm wysokości i 310,5 cm rozstawu osi. Mamy więc do czynienia z bardzo dużym samochodem.
Standardowe wyposażenie BMW X7 obejmuje reflektory diodowe. W opcji dostępne są światła laserowe o zasięgu do 600 m, które można rozpoznać po niebieskich elementach w kształcie x wewnątrz reflektorów. Standardem są 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, w opcji znajdują się koła 21- i 22-calowe.
Samochód standardowo posiada siedem miejsc w trzech rzędach siedzeń. BMW podkreśla, że trzeci rząd siedzeń jest "pełnoprawny" - pasażerowie mogą cieszyć się pełnym komfortem z podłokietnikami, uchwytami na napoje i gniazdami USB.
Środkowy rząd może być wyposażony opcjonalnie w dwa indywidualne komfortowe fotele. Wszystkie siedzenia są regulowane elektrycznie. W razie potrzeby fotele drugiego i trzecieg rzędu siedzeń można złożyć, dzięki czemu mocno przeciętna pojemność bagażnika rośnie z 326 do 2120 l.
BMW X7 wyposażone standardowo jest w tapicerkę skórzaną Vernasca, 4-strefową klimatyzację automatyczną, trzyczęściowy szklany dach panoramiczny, oświetlenie ambientowe i dynamiczne oświetlenie wnętrza. Opcjonalnie dostępna jest m.in. 5-strefowa klimatyzacja automatyczna, pakiet Ambient Air, panoramiczny szklany dach Sky Lounge, elementy obsługi z aplikacjami szklanymi, system Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound oraz system rozrywki z tyłu Professional.
Oferta silników dostępna w chwili rozpoczęcia sprzedaży obejmuje rzędowy benzynowy silnik 6-cylindrowy o mocy 340 KM (BMW X7 xDrive40i) i dwa 6-cylindrowe rzędowe silniki Diesla o mocy 265 KM (BMW X7 xDrive30d) oraz 400 KM (BMW X7 M50d). Wszystkie silniki oferowane są z 8-stopniową skrzynią Steptronic, która przekazuje moment obrotowy na wszystkie cztery koła, przy czym napęd xDrive preferuje napęd kół tylnej osi.
Sportowy mechanizm różnicowy M z elektronicznie sterowaną blokadą tylnej osi oferowany jest standardowo w BMW X7 M50d oraz opcjonalnie w BMW X7 xDrive40i. Natomiast adaptacyjny układ jezdny z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami i pneumatycznym zawieszeniem obu osi wchodzi w zakres standardowego wyposażenia wszystkich wersji. Umożliwia on zmianę wysokości zawieszenia nawet o 8 cm.
BMX X7 posiada zintegrowany aktywny układ kierowniczy i system Executive Drive Pro z aktywną stabilizacją przechyłów bocznych. Oprócz tego, we wszystkich modelach poza BMW X7 M50d, dostępny będzie pakiet BMW Offroad. Obejmuje on dodatkowy przycisk do wyboru czterech trybów jazdy - xSnow, xSand, xGravel i xRocks - aktywujących odpowiedni ustawienia wysokości zawieszenia, układu xDrive, charakterystyki pedału gazu, sterownika skrzyni biegów oraz ingerencji układu dynamicznej kontroli stabilności DSC.
BMW X7 jest bogato wyposażenie w systemy wspomagające kierowcę. Oprócz adaptacyjnego tempomatu z funkcją Stop & Go oferowany jest system asystujący kierowcy, zawierający taki funkcje jak asystent kierowania i pasa ruchu, ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu, ostrzeganie przy zmianie pasa ruchu, asystent pasa ruchu z ochroną przed kolizjami bocznymi, asystent omijania, system BMW Night Vision oraz ostrzeganie przed ruchem poprzecznym, przed pierwszeństwem przejazdu i przed jazdą pod prąd. Zakres funkcji standardowego asystenta parkowania obejmuje też asystenta cofania.
Standardowy w X7 BMW Live Cockpit Professional obejmuje w pełni cyfrowy zestaw wskaźników oraz monitor pokładowy, oba o przekątnej 12,3 cala. Najnowsze osiągnięcia w dziedzinie łączności sieciowej reprezentuje inteligentny asystent osobisty BMW, który od marca 2019 r. będzie częścią systemu operacyjnego i można go będzie zainstalować poprzez zdalną aktualizację oprogramowania. Cyfrowy "pilot" aktywowany za pomocą sterowania głosowego (komenda w języku angielskim "Hey BMW") wspiera kierowcę w obsłudze pojazdu i będzie stale zwiększać swoje możliwości poprzez zdalną aktualizację oprogramowania.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-01-03