Z4 zastąpił w palecie BMW model Z3. Podobnie jak on, samochód produkowany był wyłącznie w Stanach Zjednoczonych. Auto nie jest samochodem, który może pełnić rolę pojazdu codziennego użytku - to pełnokrwisty roadster zaprojektowany po to, by zapewnić użytkownikowi przyjemność z jazdy. Oznacza to, że kierowca siedzi tak nisko, jak to tylko możliwe, a nastawy zawieszenia najtrafniej opisuje słowo "masohistyczne". Jazda autem na dłuższą metę szybko męczy - prowadzenie wymaga wprawy, we znaki daje się też głośny układ wydechowy. Mimo tego auto świetnie spełni się w roli trzeciego pojazdu w rodzie, który wyprowadzany jest z garażu, gdy właściciel chce odrobinę zaszaleć. Auto nie jest na szczęście zbyt awaryjne, ale nawet podstawowa obsługa (wymiana kloców hamulcowych czy amortyzatorów) potrafi dcisnąć głębokie piętno na kieszeni właściciela.
Drugie wcielenie BMW Z4 nosi oznaczenie E89. W przeciwieństwie do poprzednika samochód nie jest już wytwarzany w USA - produkcją auta, które znajduje się w ofercie BMW do dziś, zajmuje się niemiecka fabryka w miejscowości Regensburg. Samochód cieszy się dobrą opinią, ale na pewno nie jest pojazdem, który można używać przez cały rok w roli codziennego środka transportu. Największym problemem jest znalezienie auta bezwypadkowego, niemal wszystkie dostępne na polskim rynku auta mają za sobą większe lub mniejsze problemy blacharskie. Jest to o tyle niebezpieczne, że sztywność nadwozia w przypadku coupe-cabrio już sama w sobie nie jest najwyższa, co skutkuje nieprzyjemnymi odgłosami w kabinie w czasie jazdy po dziurawych polskich drogach.
Trzecia generacja BMW Z4 została zaprezentowana w Pebble Beach w Kalifornii w sierpniu 2018 roku, niemal równe dwa lata po zakończeniu produkcji drugiej generacji. Jednak oficjalna premiera Z4 odbędzie się na początku października na salonie w Paryżu, natomiast sprzedaż rozpocznie się na początku 2019 roku.
Podobnie jak poprzednicy, BMW Z4 III ma cechować się doskonałymi właściwościami jezdnymi i dawać dużą satysfakcję z jazdy. Stąd kierowca siedzi niemal dokładnie między osiami, środek ciężkości znajduje się nisko, a rozkład masy pomiędzy osiami jest idealny - wynosi dokładnie 50:50.
Auto będzie oferowane m.in. z elementami M Sport.