Wiemy już, jak wygląda kolejna generacja BMW X5.
Niemiecka firma opublikowała właśnie pierwsze zdjęcia i oficjalne informacje o aucie, którego premiera zaplanowana została na wrześniowy salon motoryzacyjny we Frankfurcie.
BMW X5
Typoszereg F15 – bo takie właśnie oznaczenie otrzymał nowy model – zbudowany został w oparciu o płytę podłogową poprzednika. Bez zmian pozostał więc wynoszący 2993 mm rozstaw osi. Nadwozie auta jest jednak wyraźnie większe. Długość zwiększyła się o 32 mm (do 4866 mm), samochód jest też szerszy (1938 mm, + 5 mm) i wyższy (1762 mm, +14 mm). Tak samo jak do tej pory, klienci będą mogli wybierać między wersją pięcio- i siedmioosobową. Ta pierwsza dysponować ma bagażnikiem o rekordowej pojemności – aż 650 litrów.
Początkowo do wyboru będą trzy jednostki napędowe. Najmniejsza – trzylitrowy turbodiesel montowany w modelu xDrive 30d – rozwija moc 258 KM i maksymalny moment obrotowy 560 Nm. Auto rozpędza się do prędkości maksymalnej 230 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 6,9 sekundy. Średnie zużycie paliwa – przynajmniej w cyklu pomiarowym – to 6,2 l/100 km.
BMW X5
Trzylitrowa jednostka oferowana też będzie w wersji M Performance. Wyposażony w nią model nosi oznaczenie xDrive50d. W tym przypadku silnik wspomagany jest aż trzema turbosprężarkami dzięki czemu dysponuje mocą 381 KM i maksymalnym momentem obrotowym 740 Nm. To wystarcza, by auto przyspieszało do setki w 5,3 sekundy i rozpędzało się do prędkości maksymalnej 250 km/h.
Topowa odmiana wyposażona jest w benzynowy silnik V8. Jednostka o pojemności 4,4 litra wyposażona jest m.in. w dwie turbiny, bezpośredni wtrysk i system valvetronic. Silnik dysponuje mocą 450 M i maksymalnym momentem obrotowym 650 Nm. Wyposażony w tę jednostkę model xDrive50i przyspiesza do 100 km/h w 5 sekund i rozpędza się do prędkości maksymalnej 250 km/h.
BMW X5
Wszystkie wersje silnikowe (w grudniu pojawią się kolejne, mniejsze jednostki napędowe), sprzęgane będą standardowo z ośmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów.