Szykuje się prawdziwa gratka dla fanów amerykańskiej motoryzacji. Na zbliżającym się wielkimi krokami salonie motoryzacyjnym w Detroit Ford zaprezentuje zupełnie nową, trzynastą już generację kultowego pickupa F-150. Zmiany, jakie zafundowali autu amerykańscy inżynierowie śmiało nazwać można rewolucją.

Ford F-150 model roku 2013
F-150 to model produkowany nieprzerwanie od 1948 roku. Samochód jest w Stanach prawdziwą legendą. W 2009 roku w zestawieniu najlepiej sprzedających się pojazdów wszech czasów rodzinę pickupów fordowskiej serii F sklasyfikowano na drugim miejscu (za Toyotą Corollą). Na przestrzeni lat samochód znalazł bowiem przeszło 30 milionów(!) nabywców. Jakie nowości przygotowano dla klientów wraz z kolejną, trzynastą generacją?
Największa niespodzianka dotyczy konstrukcji ramy nośnej, która - by zmniejszyć masę i spełnić wyśrubowane normy zużycia paliwa (i emisji CO2), po raz pierwszy w historii modelu wykonana zostanie z aluminium. Wg nieoficjalnych informacji, dzięki takiemu rozwiązaniu nowy F-150 będzie lżejszy od obecnie produkowanego modelu aż o 340 kg! Wprowadzenie aluminiowej ramy nośnej to dla Forda olbrzymie wyzwanie technologiczne. Najnowsze szacunki zakładają, że przygotowanie fabryk do produkcji nowego modelu wymagać będzie ich zatrzymania na około sześć tygodni.

Ford F-150 model roku 2013
Nowością będzie też benzynowa, doładowana jednostka napędowa o pojemności 2,7 l (z rodziny Eco-Boost) oraz odmiana z napędem hybrydowym. By zminimalizować zużycie paliwa, nowy silnik sprzęgany będzie z nową, automatyczną skrzynią biegów o dziesięciu przełożeniach.
Warto dodać, że - przynajmniej wg Forda - nadchodzący F-150 zużywać ma średnio 7,8 l benzyny na 100 km. O hipokryzji tych danych niech świadczy fakt, że obecna generacja - wg oficjalnych danych - spala średnio 10,2 l benzyny na 100 km.

Ford F-150 model roku 2013
Wygląd nowego wcielenia F-150 trzymany jest w tajemnicy. Wiadomo jedynie, że stylistyka auta bazować będzie na koncepcyjnym modelu Atlas, który mogliśmy podziwiać z początkiem bieżącego roku w Detroit. Nowa generacja trafić ma do produkcji w drugiej połowie 2014 roku.