Pierwsze przedprodukcyjne egzemplarze wyjechały już z Centrum Pojazdów Elektrycznych w kompleksie Ford Rouge. Przy okazji tego wydarzenia amerykańska marka zapowiedziała, że zintensyfikuje nakłady inwestycyjne i liczbę miejsc pracy, żeby zwiększyć produkcję modelu.
Ford F-150 Lightning
Ford zainwestuje dodatkowe 250 milionów dolarów i stworzy 450 nowych miejsc pracy w Centrum Pojazdów Elektrycznych Ford Rouge, Centrum Elektrycznych Układów Napędowych Van Dyke i Fabryce Komponentów Rawsonville. Dzięki tym działaniom marka chce zwiększyć moce produkcyjne do 80 000 egzemplarzy rocznie.
F-150 Lightning, z początkową sugerowaną ceną detaliczną 40 000 dolarów i docelowym zasięgiem jazdy szacowanym przez EPA na 480 km z akumulatorem o zwiększonym zasięgu okazał się przebojem - do tej pory Ford przyjął ponad 150 000 rezerwacji na ten model.
Ford F-150 Lightning
Ford potwierdził budowę Centrum Pojazdów Elektrycznych rok temu w ramach inwestycji o początkowej wartości 700 milionów dolarów w historycznym kompleksie Ford Rouge, tworząc bazę produkcyjną dla F-150 Lightning. Teraz przedprodukcyjne samochody Forda F-150 Lightning opuszczają fabrykę do testów w warunkach rzeczywistych, a model będzie dostępny w salonach wiosną przyszłego roku.
Ford F-150 Lightning
Dodatkowa inwestycja Forda o wartości 250 milionów dolarów stworzy 450 dodatkowych bezpośrednich miejsc pracy, w większości w Centrum Pojazdów Elektrycznych. Pracownicy w Fabryce Komponentów Rawsonville będą montować akumulatory, a Centrum Elektrycznych Układów Napędowych Van Dyke zwiększy swoją zdolność dostarczania silników elektrycznych i elektrycznych przekładni do F-150 Lightning.
To najnowsza inwestycja Forda w stanie Michigan. Ford zainwestował już w Michigan 7,7 miliarda dolarów i od 2016 roku stworzył albo utrzymał 7 000 miejsc pracy. W ramach inwestycji Ford przeniósł do Michigan produkcję Bronco i Rangera, odnowił Michigan Central Station, rozbudował kampus Ford Research and Engineering Campus w Dearborn oraz utworzył Ford Ion Park.
Stan Michigan jest domem Forda od momentu założenia firmy w 1903 r., a miejsca te stanowią ważne punkty w sieci Forda, która ma obsługiwać nową generację elektrycznych, skomunikowanych i autonomicznych pojazdów Forda.