chceauto.pl
x

Chevrolet Aveo I 1.4 16v 94 KM

Chevrolet Aveo I 1.4 16v 94 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2005
Średnia cena
11 000 zł
Nadwozie
hatchback 5-drzwiowy
Skrzynia
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
1399 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
94 KM
0-100 km/h
13 s.
V max
176 km/h

KOSZTY

Spalanie
8.8 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
56 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
80 na 104 sklasyfikowanych
Awaryjność
21.4%
Średni przebieg
71 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyRodziny nie radzimy tym autem wozić bezpieczny euroncap
Segment
B
Bagażnik
220 litrówNiewielkie zakupy się zmieszczą, na nie więcej niż dwie osoby
Ryzyko kradzieży
dużeNie powinno być problemu, chyba że masz pecha małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
11000 km czyli po 7 miesiącach
Zużycie paliwa
10.6 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
27 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
14.3 s.
Prędkość maksymalna
160 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Chevrolet Aveo I 1.4 16v 94 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Chevrolet Aveo I 1.4 16v 94 KMChevrolet Aveo I 1.4 16v 94 KMChevrolet Aveo I 1.4 16v 94 KMChevrolet Aveo I 1.4 16v 94 KMChevrolet Aveo I 1.4 16v 94 KM

Chevrolet Aveo I 1.4 16v 94 KM

Chevrolet Aveo

W 2002 roku Daewoo zaprezentowało model Kalos, który miał zastąpić Lanosa. Po wykupieniu Daewoo przez General Motors, w 2004 roku Daewoo Kalos został przemianowany na Chevroleta Aveo. Dwa lata później, w 2006 roku auto poddano dość dużemu liftingowi, co pozwoliło na utrzymanie go w produkcji aż do 2011 roku. W latach 2008-2011 Aveo produkowane było w żerańskiej FSO i był to ostatni model powstający w tej fabryce.

W 2011 roku zadebiutowała całkowicie nowa, druga generacja Chevroleta Aveo. W Ameryce model ten dostępny jest pod nazwą Sonic.

Chevrolet Aveo I

Najpopularniejsze w Polsce Chevrolety nie mają nic wspólnego z amerykańską motoryzacją. Z początkiem XXI wieku koncern Daewoo, który od kilku lat z powodzeniem budował samochody popadł w tarapaty, udziały w koreańskiej firmie przejął General Motors. Od tego czasu, koreańskie samochody zyskały charakterystyczny złoty znaczek na masce i sprzedawane są w Europie pod nazwą Chevrolet. Dlatego właśnie w ogłoszeniach spotkać można m.in. takie auta jak Chevrolet Matiz czy Chevrolet Nubira.

Chevrolet Aveo jest produkowanym od 2002 roku samochodem segmentu B, czyli bezpośrednim konkurentem Renault Clio, Opla Corsy czy VW Polo. Na niektórych rynkach samochód występuje również pod nazwą Chevrolet Kalos. Samochód został zaprojektowany jeszcze przez Daewoo, ale na rynek trafiał już jako Chevrolet.

W 2008 roku auto poddano liftingowi (wcześniej, bo w 2006 roku, modernizacji poddano sedana). Zmianom uległ głównie wygląd przedniej części nadwozia, ofertę uzupełniły nowe jednostki napędowe. Od listopada 2006 roku samochód produkowany był w warszawskiej FSO na Żeraniu. Produkcję pierwszej generacji zakończono w lutym 2011 roku.

Chevrolet Aveo występuje w trzech wersjach nadwoziowych: jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback oraz sedan.

Główną zaletą Aveo miała być przystępna cena i tak też projektowano ten samochód. W efekcie nie można liczyć na bogate wyposażenie, szczególnie wysoki poziom bezawaryjności czy bezpieczeństwa. W badaniu Euro NCAP testowany sedan po liftingu zdobył zaledwie dwie gwiazdki, z czego jedną skreślono. Nie jest więc dobrze...

Wyposażenie więkoszści egzemplarzy jest bardzo ubogie. Wszystkie samochody posiadają poduszkę powietrzną kierowcy i regulowaną w jednej płaszczyźnie kierownicę. I to w zasadzie wszystko! Opcją była nie tylko klimatyzacja (dostępna wyłącznie w bogatszych wersjach), ale nawet wspomaganie kierownicy, na szczęście większość egzemplarzy posiada to udogodnienie. W najwyższych wersjach wyposażeniowych znajdziemy manualną klimatyzację, 4 poduszki powietrzne, centralny zamek i elektrycznie sterowane przednie szyby.

Chevrolet Aveo to samochód prosty techniczne, co widać np. po konstrukcji zawieszenia. Z przodu zastosowano klasyczne kolumny McPhersona, z tyłu - belkę skrętną. Niestety, prosta konstrukcja nie gwarantuje wytrzymałości i zawieszenie zużywa się dość szybko. Na szczęście ceny części zamiennych nie są wygórowane, np. kompletne wahacze kosztują mniej niż 200 zł. Użytkownicy narzekają również na dość szybko (co ok. 100 tys. km) zużywające się łożyska kół. Z dostępnością części zamiennych nie ma problemu - oferta zamienników jest szeroka, a naprawy dokona każdy warsztat.

W Aveo montowano cały szereg jednostek napędowych, ale wyłącznie benzynowych o pojemnościach 1.2, 1.4 i 1.6 l i mocach od 72 do 106 KM. W praktyce zużywają one podobne ilości paliwa, dlatego lepszym wyborem będą mocniejsze wersje. Wszystkie silniki posiadają hydrauliczną kompensację luzu zaworowego i dobrze współpracują z instalacjami LPG (istniała nawet wersja z fabryczną instalacją sekwencyjną, taki samochód napędzany był silnikiem 1.2 16v). Rozrząd sterowany jest paskiem, wyjątkiem jest wspomniana już 16-zaworowa jednostka 1.2, w której zastosowano łańcuch.

Same silniki okazują się trwałe i nie przysparzają problemów. Więcej zastrzeżeń jest do osprzętu, głównie elektrycznego, a także sprzęgła, która zużywa się dość szybko oraz skrzyni biegów, która jest nieprecyzyjna, dodatkowo cierpi na awarie łożysk. Z kolei lakier jest delikatny i podatny na uszkodzenia mechaniczne, natomiast zabezpieczenie antykorozyjne jest niezłe i korozja w bezwypadkowych samochodach nie powinna być problemem. Czasem zdarzają się problemy z ABS-em, a także drobne usterki układu elektrycznego.

Generalnie Aveo może być ciekawą propozycją dla osób szukających samochodu taniego w zakupie i eksploatacji (pod warunkiem montażu instalacji LPG). Awaryjność jest przeciętna, a serwis - tani. Atutem jest duża podaż samochodów pochodzących z polskich salonów.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-11-28

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

Używane: Chevrolet Aveo II2016-12-26Używane: Chevrolet Aveo I2013-11-28Polacy przekonują się do Chevroleta2012-11-09Niestety, już nie z Polski...2011-05-25A może Chevroleta? Jest dobry i tani2011-07-14Chevrolet wycofuje się z Europy2013-12-06

Chevrolet Aveo CRASHTEST

Chevrolet Aveo I 1.4 16v 94 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Mitsubishi Colt

Mitsubishi Colt

1.3 95 KM benzyna2005hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 12 000 zł
OCENY
Dostępność
Citroen C3

Citroen C3

1.4 16V 88 KM benzyna2005hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 13 000 zł
OCENY
Dostępność
Suzuki Swift

Suzuki Swift

1.5 102 KM benzyna2005hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 11 000 zł
OCENY
Dostępność

Chevrolet Aveo I 1.4 16v 94 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS