Zwrot kosztu instalacji po
11000 km czyli po 7 miesiącach
Zużycie paliwa
20.6 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
54 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
4.2 s.
Prędkość maksymalna
278 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Chevrolet Corvette C6 Z06 512 KM
Chevrolet Corvette
Chevrolet Corvette to jeden z samochodów, które na stałe zapisał się w historii motoryzacji. Pierwsze auto o tej nazwie pojawiło się już w 1953 roku i od tamtej pory model ten produkowany jest bez przerw aż do dziś. W 1984 roku pojawiła się czwarta generacja tego modelu oznaczona C4, którą produkowano aż do 1997 roku. W 1989 roku przedstawiono najmocniejszą wersję Corvetty tej generacji - ZR1, napędzaną silnikiem o pojemności 5740 ccm i mocy od 367 do 405 KM.
Chevrolet Corvette C6
W 2005 roku do produkcji wszedł Chevrolet Corvette C6. Rok później ofertę poszerzono o wersję Z06 z siedmiolitrowym silnikiem o mocy 512 KM, a w 2009 roku zadebiutowała najmocniejsza wersja - ZR1, napędzana silnkiem turbo o mocy 647 KM.
Wbrew obiegowej opinii, jakoby amerykańskie samochody "nie skręcały" i nadawały się jedynie do jazdy na wprost, Corvette to prawdziwy samochód sportowy. ZR1 ustanowił jeden z lepszych czasów przejazdu na torze Nurburgring (7:26.4). Wysokie osiągi oznaczają wysoki koszt zakupu i serwisu samochodu. Ze względu na niewielką sprzedaż tego modelu trudno mówić o typowych usterkach. Na pewno jednak przez zakupem trzeba dogłębnie zbadać przeszłość samochodu pod kątem wypadkowości. Samochody tego typu użytkowane są często w specyficzny sposób, a nie każdy radzi sobie z potężną mocą dostarczaną na tylną oś.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-05-30