Już wkrótce do salonów trafi Chevrolet Cruze Station Wagon. Znamy już wszystkie dane techniczne tego pojazdu, tajemnicą pozostają tylko ceny.
Cruze Station Wagon ma 467,5 cm długości, 178 cm szerokości i 152 cm wysokości (licząc z relingami). Pojemność bagażnika to linii okien to równe 500 litrów, po złożeniu tylnej kanapy pojemność przestrzeni bagażowej rośnie do 1478 litrów (licząc do linii dachu).
Chevrolet Cruze Station Wagon
Klienci będą mogli wybierać spośród trzech silników benzynowych i dwóch wysokoprężnych. Zwolennicy jednostek benzynowych mogą wybierać pomiędzy doładowanym silnikiem o pojemności 1.4 l (to nowość w tym modelu) o mocy 140 KM oraz wolnossącymi 1.6 o mocy 124 KM i 1.8 o mocy 141 KM. Atutem jednostki doładowanej jest wysoki moment obrotowy, który wynosi 200 Nm i to szerokim zakresie obrotów (1850-4900 obr/min). Jednostki wolnossące wypadają na tym tle znacznie gorzej (odpowiednio 155 Nm przy 4200 obr/min i 176 Nm przy 3800 obr/min).
Nie jest raczej niespodzianką, że silnik turbo, który rozpędza Cruze'a Station Wagon do 100 km/h w 9,5 s, bije pozostałe również zużyciem paliwa. W cyklu pomiarowym średnie spalanie wynosi 5,7 l/100, podczas gdy w silnikach 1.6 i 1.8 jest to 6,4 i 6,7 l/100 km. Oczywiście realne spalanie będzie znacznie wyższe, a jego wartość będzie zależała od sposobu jazdy kierowcy.
Chevrolet Cruze Station Wagon
Wybór jednostek wysokoprężnych ogranicza się do dwóch silników: znanej z sedana jednostki 2.0 o mocy 163 KM i nowego silnika o pojemności 1.7 l i mocy 130 KM. Moment obrotowy wynosi odpowiednio 360 Nm (w zakresie 1750-2750 obr/min) i 300 Nm (w zakresie 2000-2500 obr/min), a średnie zużycie paliwa - 4,8 i 4,5 l/100 km. Silnik 1.7 rozpędza nowy model do 100 km/h w 10,4 s i pozwala osiągnąć prędkość 200 km/h.
Silniki benzynowy 1.8 i wysokoprężny 2.0 mogą być parowane z automatyczną skrzynią biegów. Standardowo silnik 1.4 turbo oraz diesle współpracują z manualnymi przekładniami o sześciu przełożeniach. Pozostałe silniki przekazują moment obrotowy za pośrednictwem skrzyń pięciobiegowych.
Chevrolet Cruze Station Wagon
Wprowadzając do sprzedaży kombi, jednocześnie Chevrolet przeprowadza lifting pozostałych wersji nadwoziowych. Zmiany stylistycznie nie są duże, natomiast znacznie wydłuża się np. lista opcji. Od lata samochody będą mogły być wyposażone m.in w nowy system Chevrolt MyLink. Jego głównym zadaniem jest integracja smartfonów z pokładowymi systemami samochodu, co oznacza, że wszystkie komunikaty ze smartfonu mogą być wyświetlane na 7-calowym, kolorowym, dotykowym wyświetlaczu zlokalizowanym na konsoli środkowej. Połączenie z samochodem jest możliwe za pomocą Bluetootha lub złącza USB.
Chevrolet Cruze Station Wagon
System integruje również pokładowe radio i kamerę cofania. Producentem całego układu jest LG Electronics. W zależności od wersji wyposażeniowej będzie można zamówić również tempomat.
Samochody z silnikami benzynowymi 1.4 turbo i 1.6 oraz diesle posiadają elektryczne wspomaganie kierownicy, ponadto silniki wysokoprężne wyposażone są w system Start&Stop. Wszystko po to, by obniżyć zużycie paliwa w cyklu pomiarowym.
Chevrolet Cruze Station Wagon
Wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa Chevroleta Cruze Station Wagon obejmuje m.in. sześć poduszek powietrznych, obowiązkowy ESP z kontrolą trakcji oraz mocowania ISOFIX na dwóch miejscach na tylnej kanapie.
Samochody kompaktowe stanowią 17 procent pojazdów sprzedawanych w Europie. Co czwarty kompakt wyjeżdżający z salonu to kombi. Chevrolet liczy, że dzięki Cruzowi Station Wagon uszczknie nieco tego tortu dla siebie.