chceauto.pl
x

Citroen Berlingo II 1.6 HDI 110 KM

Citroen Berlingo II 1.6 HDI 110 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2008
Średnia cena
16 000 zł
Nadwozie
VAN
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOferta jest szeroka, jest w czym wybieraćłatwo kupić
Pojemność
1560 cm3
Silnik
diesel
Waga
1429 kg
Ładowność
636 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
110 KM
0-100 km/h
12.5 s.
V max
173 km/h
Zasięg
910 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
6.6 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
42 zł
Zbiornik paliwa
60 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
195/65 R15
205/65 R15
215/55 R16

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
108 na 120 sklasyfikowanych
Awaryjność
14.9%
Średni przebieg
74 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNie jest źle, ale dobrze też nie... bezpieczny euroncap
Segment
K
Bagażnik
505 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

Citroen Berlingo II 1.6 HDI 110 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Citroen Berlingo II 1.6 HDI 110 KMCitroen Berlingo II 1.6 HDI 110 KMCitroen Berlingo II 1.6 HDI 110 KMCitroen Berlingo II 1.6 HDI 110 KMCitroen Berlingo II 1.6 HDI 110 KMCitroen Berlingo II 1.6 HDI 110 KMCitroen Berlingo II 1.6 HDI 110 KMCitroen Berlingo II 1.6 HDI 110 KM

Citroen Berlingo II 1.6 HDI 110 KM

Citroen Berlingo

Citroen Berlingo to bliźniacza konstrukcja Peugeota Partnera. Niewielkich rozmiarów auta dostawcze opracowane zostały głównie z myślą o drobnych przedsiębiorcach. Pierwsza generacja zadebiutowała w 1996 roku i oferowana była klientom na Starym Kontynencie aż do 2008 roku. Wtedy w ofercie francuskiej marki pojawił się nowy Citroen Berlingo, który do dziś oferowany jest w salonach. Z uwagi na stosunkowo prostą budowę Berlingo cieszą się dość dobrą opinią. Użytkowy charakter sprawia jednak, że znalezienie godnego uwagi egzemplarza może nie być łatwe.

Citroen Berlingo II

Druga generacja Berlingo zadebiutowała w połowie 2008 roku, samochody pojawiły się u dealerów z początkiem roku 2009.

W porównaniu z poprzednikiem samochód stał się zdecydowanie bardziej "rodzinny", priorytetem stylistów było stworzenie sylwetki, która bardziej niż auto dostawcze, przypominać będzie rodzinnego vana. Auto faktycznie może się podobać, w stosunku do poprzednika znacznie poprawiono wykończenie wnętrza, dzięki czemu Berlingo śmiało używać można jako auta rodzinnego.

Wady? Niezbyt pochlebne opinie zbiera zawieszenie - samochód nie przechyla się zbytnio na łukach, ale w ciasnych zakrętach lekki tył jest dość nerwowy. Francuzi mogliby również poprawić wygłuszenie tylnej osi, na wybojach potrafi ona generować mało przyjemne dźwięki. Dzięki temu, że auto zaprojektowane zostało jako pojazd użytkowy, dość dobrze radzi sobie z rodzinną eksploatacją. Drobne problemy sprawiać może jedynie elektronika (centralny zamek, przełączniki zespolone, przepalające się żarówki), wiele jednostek wysokoprężnych 1,6 l HDI cierpi na wycieki oleju z uszczelki miski olejowej.

Silnik

Jedną z pierwszych konstrukcji wysokoprężnych opracowanych w myśl zasad downsingu był skonstruowany wspólnie przez PSA i Forda silnik 1,6 HDi/TDCI. Jednostka okazała się być nader udana – zapewnia dobre osiągi i niewielki apetyt na paliwo. Jak większość z nowoczesnych konstrukcji wysokoprężnych ma jednak kilka słabych stron. Jakich problemów, z czasem, spodziewać się mogą właściciele i na co zwracać szczególną uwagę, by jak najdłużej cieszyć się niezawodnym autem? Konstrukcja, za opracowanie której odpowiadali głównie inżynierowie Citroena i Peugeota jest bardzo popularna. Oprócz Francuzów w swoich autach montowały je również takie marki, jak Mini, Mazda, Suzuki i Volvo. Jednostka oferowana była w kilku wariantach. Do 2010 roku klienci wybierać mogli spośród odmian o mocy 75 KM, 90 KM lub 109 KM. Wszystkie wyposażone były w szesnastozaworową głowicę – najmocniejsza wersja miała dodatkowo dwumasowe koło zamachowe i turbosprężarkę o zmiennej geometrii. W 2010 dokonano zmian w konstrukcji głowicy – jednostka otrzymała ośmiozaworową głowicę – do wyboru było 75 KM, 92 KM lub 112 KM. Okiem użytkownika: 1,6 HDI / TDCI O ile w przypadku większości nowoczesnych diesli największe problemy sprawiają czułe na jakość paliwa wtryskiwacze, o tyle w przypadku jednostki 1,6 HDi przyczyną częstszych kłopotów są turbosprężarki. Z punktu widzenia kosztów obsługi lepiej zdecydować się na słabszą wersję o stałej geometrii turbiny. Element można wówczas regenerować a koszt nowej nie powinien przekroczyć 2 tys. zł. Większy problem mieć będą właściciele mocniejszych odmian – 109 lub 112-konnych. W ich przypadku turbina nie nadaje się do regeneracji – w razie awarii trzeba więc wydać ok. 3,5 tys. zł na nową lub posiłkować się częścią pochodzącą z demontażu. Warto wiedzieć, że krótka żywotność turbiny wynika z problemów z jej smarowaniem. By ich uniknąć polecamy skrócić interwał wymiany oleju do 10-15 tys. km i stosować dobrej jakości olej syntetyczny (np. 5w30). Po zakupie radzimy też wymienić lub wyczyścić metalowy przewód, którym olej doprowadzany jest do turbiny. Często – w wyniku pracy pod dużym obciążeniem – zatkaniu ulega sitko na śrubie mocującej przewód do bloku, przez co turbosprężarka nie jest odpowiednio smarowana. Z czasem krystalizujący się olej całkowicie zatyka przewód, co skutkuje zniszczeniem turbiny. Co ważne, w nowszych wersjach, śruba mocująca przewód nie miała już owego sitka – wielu użytkowników – dla własnego bezpieczeństwa – usuwa je na własną rękę. Raz na 3-4 wymiany oleju radzimy odkręcić i wyczyścić (lub wymienić) wspomniany przewód. Niestety operacja jest dość czasochłonna – dojście jest ograniczone i wymaga odkręcenia katalizatora. Co ważne, dość dobrą opinią cieszy się układ wtryskowy. W zależności od rocznika (i konfiguracji) stosowano układy Boscha lub Siemensa. Zdecydowanie popularniejsze są jednak elektromagnetyczne wtryskiwacze Boscha, co obniża koszty napraw. Trzeba jednak pamiętać, że elementy te są kodowane, wiec wymiana uszkodzonego wtrysku wymaga również podłączenia komputera diagnostycznego. Problematyczna może się również okazać sama naprawa. Jeśli wokół wtryskiwaczy pojawiają się nieszczelności ich korpus potrafi wtopić się w plastikowy kolektor dolotowy, co sprawia, że często demontaż wtrysków możliwy jest wyłącznie po zdjęciu głowicy. Dlatego właśnie należy zwracać baczną uwagę na to, czy wokół wtrysków nie pojawiają się żadne zaolejenia – jeśli tak, dla własnego dobra, lepiej odstawić auto do mechanika i wymienić metalowe pierścienie uszczelniające.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2015-06-28

Wersje

NADWOZIA

Oficjalnie: Citroen Berlingo po liftingu2015-02-19Nowy Opel Combo, Peugeot Partner i Citroen Berlingo2018-06-28Całkiem nowy Citroen Berlingo2018-02-15Peugeot Rifter2018-02-21Nowe wyniki Euro NCAP2014-09-03Te samochody giną w Polsce najczęściej2012-07-26

Citroen Berlingo CRASHTEST

Citroen Berlingo - AKCJE NAWROTOWE

2012-11-08W niektórych samochodach marki Citroën Berlingo bezpiecznik 50 A maxi zamontowano w obwodzie zasilania wentylatora chłodnicy zamiast bezpiecznika 20 A maxi. W wyjątkowych przypadkach nieprawidłowy maksi bezpiecznik mógłby nie zapewnić wystarczającej ochrony elektrycznego wentylatora chłodnicy.

plik pdf

Ogłoszenia

Citroen Berlingo

Citroen Berlingo

lubelskie

19 800 zł
Citroen Berlingo

Citroen Berlingo

śląskie

18 900 zł
Citroen Berlingo

Citroen Berlingo

mazowieckie

11 500 zł

Citroen Berlingo II 1.6 HDI 110 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Renault Grand Scenic

Renault Grand Scenic

1.5 dCi 105 KM diesel2008VANręcznaprzedni
cena średnia 14 000 zł
OCENY
Dostępność
Opel Zafira

Opel Zafira

1.9 CDTI 120 KM diesel2008VANręcznaprzedni
cena średnia 17 000 zł
OCENY
Dostępność
Fiat Scudo

Fiat Scudo

2.0 Multijet 120 KM diesel2008VANręcznaprzedni
cena średnia 17 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford Tourneo Connect

Ford Tourneo Connect

1.8 TDCI 115 KM diesel2008VANręcznaprzedni
cena średnia 19 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Touran

Volkswagen Touran

1.9 TDI 105 KM diesel2008VANręcznaprzedni
cena średnia 18 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Sharan

Volkswagen Sharan

1.9 TDI 115 KM diesel2008VANręcznaprzedni
cena średnia 18 000 zł
OCENY
Dostępność

Citroen Berlingo II 1.6 HDI 110 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS