chceauto.pl
x

Citroen C3 Aircross II 1.2 MHEV 136 KM

Citroen C3 Aircross II 1.2 MHEV 136 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2024
Średnia cena
121 000 zł
Nadwozie
crossover
Skrzynia
Napęd
przedni
Pojemność
1199 cm3
Silnik
Mild HybridCo to znaczy?
Waga
1389 kg
Ładowność
661 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
136 KM
0-100 km/h
8.8 s.
V max
192 km/h
Zasięg
490 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
9 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
58 zł
Zbiornik paliwa
44 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
B
Bagażnik
460 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.

Citroen C3 Aircross II 1.2 MHEV 136 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Citroen C3 Aircross II 1.2 MHEV 136 KMCitroen C3 Aircross II 1.2 MHEV 136 KMCitroen C3 Aircross II 1.2 MHEV 136 KMCitroen C3 Aircross II 1.2 MHEV 136 KMCitroen C3 Aircross II 1.2 MHEV 136 KMCitroen C3 Aircross II 1.2 MHEV 136 KMCitroen C3 Aircross II 1.2 MHEV 136 KMCitroen C3 Aircross II 1.2 MHEV 136 KMCitroen C3 Aircross II 1.2 MHEV 136 KMCitroen C3 Aircross II 1.2 MHEV 136 KMCitroen C3 Aircross II 1.2 MHEV 136 KM

Citroen C3 Aircross II 1.2 MHEV 136 KM

Citroen C3 Aircross

Samochód zaprezentowano w czerwcu 2017 roku. Nawiązanie do standardowego C3 nie jest przypadkowe. Oba auta powstały na wspólnej płycie podłogowej.


Citroen C3 Aircross II

Citroen C3 Aircross drugiej generacji to SUV segmentu B, bliźniaczy model Opla Frontery i bezpośredni konkurent przede wszystkim Dacii Duster.

Stylistycznie C3 Aircross i Opel Frotnera to pojazdy niemal identyczne. Różnice sprowadzają się do innego pasa przedniego i nieco zmienionego tyłu. Z przodu znajdziemy nowe logo marki Citroen i charakterystyczną sygnaturę świetlną, podzieloną na 3 segmenty. Generalnie samochód nie ma nic wspólnego z poprzednikiem o tej samej nazwie. Nowy Citroen C3 Aircross ma 4,39 metra długości, 1,79 m szerokości i 1,66 m wysokości, prześwit to równe 20 cm.


Producent podkreśla "największy w klasie" rozstaw osi, jest 2,67 m. Co ciekawe, mimo formalnej przynależności do segmentu B, samochodem będzie można przewieźć maksymalnie siedem osób (z kierowcą), dwie dodatkowe podróżują na składanych fotelach w bagażniku. Fotele można złożyć, uzyskując płaską powierzchnię bagażową. Po rozłożeniu wszystkich foteli pojemność przestrzeni bagażowej wynosi 40 litrów, a przy złożonych fotelach w trzecim rzędzie - 330 litrów.

Wersja 5-miejscowa zapewnia pasażerom siedzącym w drugim rzędzie sporą ilość miejsca i bagażnik o pojemności 460 litrów. Dostęp do foteli drugiego i trzeciego rzędu zapewniają duże tylne drzwi.

Citroen C3 Aircross jest zbudowany na tej samej platformie Smart Car co hatchback C3, który został wprowadzony przez Citroena i oczywiście Opel Frontera. A to oznacza, że auto jest oferowane z silnikami spalinowymi, hybrydowymi i wersji elektrycznej.

Hybrydowy Citroen C3 Aircross jest wyposażony w nowy układ napędowy o mocy 136 KM (Hybrid 136) połączony z automatyczną skrzynię biegów e-DCT. Technologia hybrydowa 48 V wykorzystuje silnik 1.2 Turbo nowej generacji, opracowany specjalnie do zastosowań hybrydowych. Jest to jednostka 3-cylindrowa o pojemności 1199 cm3, rozwijająca moc 136 KM (100 kW) przy 5500 obr./min i moment obrotowy 230 Nm przy 1750 obr./min. Silnik ma turbosprężarkę o zmiennej geometrii oraz łańcuch rozrządu. Jednostka pracuje w cyklu Millera i połączona jest z zelektryfikowaną, dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów e-DCT z wbudowanym silnikiem elektrycznym o mocy 21 kW/28 KM zasilanym akumulatorem litowo-jonowym 48 V umieszczonym pod podłogą.

Producent zapewnia, że podczas jazdy w mieście, samochód może pokonać aż do 50% tras w zeroemisyjnym trybie elektrycznym i ładując akumulator podczas zwalniania. Oprócz zelektryfikowanego układu napędowego Citroen C3 Aircross jest dostępny z trzycylindrowym silnikiem benzynowym Turbo o mocy 100 KM, łączonym z manualną skrzynią sześciobiegową. Ponadto Citroen C3 Aircross jest dostępny z napędem elektrycznym (wyłącznie w wersji 5-osobowej). Układ korzysta z silnika o mocy 113 KM i akumulatora LFP o pojemności 44 kWh. Zasięg wg WLTP ma wynosić około 300 km, realnie będzie to nieco ponad 200 km.

Ładowanie możliwe jest z mocą do 100 kW, wówczas uzupełnienie energii z 20 do 80 proc. ma trwać pół godziny. W 2025 roku pojawi się wersja z większym akumulatorem i zasięgiem (realnie ponad 300 km).

Warto poszukać samochodu z pakietem Pack Plus, który obejmuje m.in. 17-calowe felgi, 10,25-calowy ekran systemu infotainment, kamerę cofania, automatyczną klimatyzację i bezprzewodową obsługę Apple CarPlay i Android Auto.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-08-04

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

    NADWOZIA

    Citroen C3 Aircross II już w salonach. Ceny2024-06-26Citroen C3 Aircross II. Bliźniak Opla Frontery2024-04-22Citroen C3 Aircross po liftingu2021-02-12200 tys. Citroenów C3 Aircross2019-06-25Citroen C4 Aircross2018-04-21Citroen C5 Aircross po europejsku2018-05-25

    Citroen C3 Aircross II 1.2 MHEV 136 KM - PODOBNE SAMOCHODY

    DS DS3

    DS DS3

    1.2 PureTech 130 KM benzyna2024crossoverautomatprzedni
    cena średnia 183 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Alfa Romeo Junior

    Alfa Junior

    1.2 MHEV 136 KM benzyna2024crossoverautomatprzedni
    cena średnia 157 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Opel Mokka

    Opel Mokka

    1.2 Turbo 130 KM benzyna2024crossoverautomatprzedni
    cena średnia 126 000 zł
    OCENY
    Dostępność

    Citroen C3 Aircross II 1.2 MHEV 136 KM Opinie i komentarze

    NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

    Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS