chceauto.pl
x

Citroen C3 picasso I 1.6 HDI 110 KM

Citroen C3 picasso I 1.6 HDI 110 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2011
Średnia cena
22 000 zł
Nadwozie
VAN
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
1560 cm3
Silnik
diesel
Waga
1436 kg
Ładowność
446 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
110 KM
0-100 km/h
11.2 s.
V max
183 km/h
Zasięg
910 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
5.5 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
35 zł
Zbiornik paliwa
50 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
195/55 R16

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny euroncap
Segment
K
Bagażnik
385 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

Citroen C3 picasso I 1.6 HDI 110 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Citroen C3 picasso I 1.6 HDI 110 KMCitroen C3 picasso I 1.6 HDI 110 KMCitroen C3 picasso I 1.6 HDI 110 KMCitroen C3 picasso I 1.6 HDI 110 KM

Citroen C3 picasso I 1.6 HDI 110 KM

Nazwiskiem Pabla Picassa oznacza się w Citroenie pojazdy z nadwoziami typu VAN przeznaczone głównie do celów rodzinnych. Pierwszym autem serii Picasso była Xara Picassa, od tego czasu w ofercie Citroena pojawiło się wiele aut z tym przydomkiem. Najnowszym, jest zbudowany w oparciu o płytę podłogową modelu C3. Samochód oferuje komfortowe warunki podróżowania dla czterech dorosłych osób, dzięki pudełkowatemu kształtowi karoserii, we wnętrzu nie można narzekać na ciasnotę. Zawieszenie zestrojono w typowo francuski sposób (jest miękko), co na polskich drogach sprawdza się doskonale. Nie każdemu przypadnie jednak do gustu projekt deski rozdzielczej. Samochód - z racji stosunkowo wysokich cen i wieku - nie jest jeszcze popularny na rynku wtórnym. Nie sposób też mówić o typowych usterkach tego modelu.

Silnik

Jedną z pierwszych konstrukcji wysokoprężnych opracowanych w myśl zasad downsingu był skonstruowany wspólnie przez PSA i Forda silnik 1,6 HDi/TDCI. Jednostka okazała się być nader udana – zapewnia dobre osiągi i niewielki apetyt na paliwo. Jak większość z nowoczesnych konstrukcji wysokoprężnych ma jednak kilka słabych stron. Jakich problemów, z czasem, spodziewać się mogą właściciele i na co zwracać szczególną uwagę, by jak najdłużej cieszyć się niezawodnym autem? Konstrukcja, za opracowanie której odpowiadali głównie inżynierowie Citroena i Peugeota jest bardzo popularna. Oprócz Francuzów w swoich autach montowały je również takie marki, jak Mini, Mazda, Suzuki i Volvo. Jednostka oferowana była w kilku wariantach. Do 2010 roku klienci wybierać mogli spośród odmian o mocy 75 KM, 90 KM lub 109 KM. Wszystkie wyposażone były w szesnastozaworową głowicę – najmocniejsza wersja miała dodatkowo dwumasowe koło zamachowe i turbosprężarkę o zmiennej geometrii. W 2010 dokonano zmian w konstrukcji głowicy – jednostka otrzymała ośmiozaworową głowicę – do wyboru było 75 KM, 92 KM lub 112 KM. Okiem użytkownika: 1,6 HDI / TDCI O ile w przypadku większości nowoczesnych diesli największe problemy sprawiają czułe na jakość paliwa wtryskiwacze, o tyle w przypadku jednostki 1,6 HDi przyczyną częstszych kłopotów są turbosprężarki. Z punktu widzenia kosztów obsługi lepiej zdecydować się na słabszą wersję o stałej geometrii turbiny. Element można wówczas regenerować a koszt nowej nie powinien przekroczyć 2 tys. zł. Większy problem mieć będą właściciele mocniejszych odmian – 109 lub 112-konnych. W ich przypadku turbina nie nadaje się do regeneracji – w razie awarii trzeba więc wydać ok. 3,5 tys. zł na nową lub posiłkować się częścią pochodzącą z demontażu. Warto wiedzieć, że krótka żywotność turbiny wynika z problemów z jej smarowaniem. By ich uniknąć polecamy skrócić interwał wymiany oleju do 10-15 tys. km i stosować dobrej jakości olej syntetyczny (np. 5w30). Po zakupie radzimy też wymienić lub wyczyścić metalowy przewód, którym olej doprowadzany jest do turbiny. Często – w wyniku pracy pod dużym obciążeniem – zatkaniu ulega sitko na śrubie mocującej przewód do bloku, przez co turbosprężarka nie jest odpowiednio smarowana. Z czasem krystalizujący się olej całkowicie zatyka przewód, co skutkuje zniszczeniem turbiny. Co ważne, w nowszych wersjach, śruba mocująca przewód nie miała już owego sitka – wielu użytkowników – dla własnego bezpieczeństwa – usuwa je na własną rękę. Raz na 3-4 wymiany oleju radzimy odkręcić i wyczyścić (lub wymienić) wspomniany przewód. Niestety operacja jest dość czasochłonna – dojście jest ograniczone i wymaga odkręcenia katalizatora. Co ważne, dość dobrą opinią cieszy się układ wtryskowy. W zależności od rocznika (i konfiguracji) stosowano układy Boscha lub Siemensa. Zdecydowanie popularniejsze są jednak elektromagnetyczne wtryskiwacze Boscha, co obniża koszty napraw. Trzeba jednak pamiętać, że elementy te są kodowane, wiec wymiana uszkodzonego wtrysku wymaga również podłączenia komputera diagnostycznego. Problematyczna może się również okazać sama naprawa. Jeśli wokół wtryskiwaczy pojawiają się nieszczelności ich korpus potrafi wtopić się w plastikowy kolektor dolotowy, co sprawia, że często demontaż wtrysków możliwy jest wyłącznie po zdjęciu głowicy. Dlatego właśnie należy zwracać baczną uwagę na to, czy wokół wtrysków nie pojawiają się żadne zaolejenia – jeśli tak, dla własnego dobra, lepiej odstawić auto do mechanika i wymienić metalowe pierścienie uszczelniające.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2016-02-03

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

C4 Picasso. "Francuz" może się nie psuć!2012-04-24B-MAX. Takiego Forda jeszcze nie było2012-03-10Która francuska marka jest najlepsza?2011-06-09

Citroen C3 picasso - AKCJE NAWROTOWE

2012-11-08W niektórych samochodach jeden z elementów składowych bloku hydraulicznego ABS/ESP może wykazywać niezgodność w stosunku do parametrów wymaganych przez producenta. Ta niezgodność mogłaby wpłynąć na działanie tych układów w przypadku obciążenia tego elementu składowego.

plik pdf

Citroen C3 picasso I 1.6 HDI 110 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Opel Zafira Tourer

Opel Zafira Tourer

2.0 CDTI 110 KM diesel2011VANręcznaprzedni
cena średnia 26 000 zł
OCENY
Dostępność
Citroen Berlingo

Citroen Berlingo

1.6 HDI 110 KM diesel2011VANręcznaprzedni
cena średnia 22 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford S-MAX

Ford S-MAX

1.6 TDCi 115 KM diesel2011VANręcznaprzedni
cena średnia 30 000 zł
OCENY
Dostępność
Opel Meriva

Opel Meriva

1.7 CDTI 110 KM diesel2011VANręcznaprzedni
cena średnia 22 000 zł
OCENY
Dostępność
Opel Zafira

Opel Zafira

1.9 CDTI 120 KM diesel2011VANręcznaprzedni
cena średnia 23 000 zł
OCENY
Dostępność
Renault Scenic

Renault Scenic

1.5 dCi 110 KM diesel2011VANręcznaprzedni
cena średnia 24 000 zł
OCENY
Dostępność

Citroen C3 picasso I 1.6 HDI 110 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS