Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.
Citroen C5 Aircross I FL 1.2 MHEV 136 KM
C5 Aircross to duży suv, który – w pewnym stopniu – traktować można jako następcę modelu C5. Auto nawiązuje do pozostałych modeli tej serii (C3 Aircross i C4 Aircross) m.in. za sprawą charakterystycznego pasa przedniego czy paneli airbump montowanych w dolnej części przednich drzwi. Na tle konkurencyjnych crossoverów C5 Aircross wyróżnia się też dużym, wynoszącym aż 230 mm, prześwitem.
Citroen C5 Aircross ma 4,50 m długości, 184 m szerokości i 1,67 m wysokości przy rozstawie osi 2,73 m. Takie wymiary oznaczą sporą ilość miejsca wewnątrz, krótkie zwisy i harmonijną sylwetkę nadwozia. Samochód został zbudowany na modułowej platformie EMP2, która umożliwia zastosowanie inteligentnych rozwiązań konstrukcyjnych i zapewnia dużą ilość miejsca w kabinie.
Rodziny ceniące sobie aktywne spędzanie czasu przekonać może pojemny bagażnik i trzy – składane i przesuwane – tylne siedzenia. Kufer Citroena C5 Aircross, w zależności od ustawień tylnej kanapy, mieści od 580 do 720 l.
Citroen C5 Aircross, podobnie jak inne najnowsze modele francuskiego producenta, oferuje 30 kombinacji personalizacji nadwozia dzięki siedmiu kolorom lakieru, ofercie dwukolorowego nadwozia z czarnym dachem i trzem pakietom kolorystycznym z kolorowymi wstawkami w przednim zderzaku, w panelach Airbump w dolnej części przednich drzwi i pod relingami dachowymi. Model oferuje również pięć wariantów wykończenia wnętrza, łączących jasne, ciepłe materiały i kolory w modnym i atrakcyjnym stylu „casual chic”.
Samochód może być wyposażony w aż 20 systemów wspomagania prowadzenia, w tym Highway Driver Assist, system umożliwiający jazdę autonomiczną poziomu drugiego stopnia, czy też Grip Control z funkcją Hill Descent Assist, do jazdy po bezdrożach. Oprócz tego lista opcji obejmuje np. aktywne zawieszenie z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi (autorska technologia Citroena mająca nawiązywać do słynnej hydropneumatyki) i fotele „advanced comfort”.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-01-07