chceauto.pl
x

Citroen XM II 2.0i 16V 132 KM

Citroen XM II 2.0i 16V 132 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
1994
Średnia cena
2 000 zł
Nadwozie
hatchback 5-drzwiowy
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
1998 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
132 KM
0-100 km/h
10.8 s.
V max
205 km/h

KOSZTY

Spalanie
7.9 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
51 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNie jest źle, ale dobrze też nie... bezpieczny
Segment
E
Bagażnik
455 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
11000 km czyli po 7 miesiącach
Zużycie paliwa
9.5 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
25 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
11.9 s.
Prędkość maksymalna
186 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Citroen XM II 2.0i 16V 132 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Citroen XM II 2.0i 16V 132 KMCitroen XM II 2.0i 16V 132 KMCitroen XM II 2.0i 16V 132 KMCitroen XM II 2.0i 16V 132 KMCitroen XM II 2.0i 16V 132 KM

Citroen XM II 2.0i 16V 132 KM

Projektując Citroena XM Francuzi postawili sobie za cel stwożenie najlepszego samochodu klasy wyższej. Było blisko, ale na etapie prac projektowych popełniono jeden poważny błąd - zaufano Niemcom, którzy zobowiązali się dostarczyć podzespoły elektroniczne. Te ostatnie, sygnowane marką Boscha są piętą achillesową tego modelu i potrafią doprowadzić właścicieli XM do rozpaczy. Opinia o nadzwyczajnej awaryjności tego modelu to w dużej mierze ich zasługa. Silniki są raczej trwałe, ale zwłaszcza V6 potrafią niemile zaskoczyć. Często zdarza się im pęknięcie kolektorów wydechowych. Trzeba także kontrolować stan przewodów paliwa, ponieważ zaniedbanie tej czynności może się dla nas niemiło skończyć (pożar). Nietrwałe są także niektóre elementy wnętrza. W wersjach pozbawionych klimatyzacji, pokrętła nawiewów potrafią czasami zostać w ręce a np. siłowniczek odpowiedzialny za podnoszenie pokrywy schowka, ma wręcz wrodzoną skłonność do impotencji. Amatorom Diesli szczególnie polecamy sprawdzony i niezbyt awaryjny motor 2,1 (zarówno w wersji z doładowaniem, jak i bez). Większy 2,5 TD jest wprawdzie mocniejszy, ale w komorze silnikowej upakowano go tak szczelnie, że wszelkie naprawy są niezwykle skomplikowane i drogie. Niezbyt dobra wentylacja komory skutkuje również częstymi problemami z temperaturą, co zazwyczaj skutkuje usterkami głowicy (naprawa zazwyczaj jest nieopłacalna).
Samochód to raczej propozycja dla indywidualisty ceniącego komfort. Pod tym względem z XM nie może się równać żadne Audi ani Mercedes (także klasy S). Większość egzemplarzy posiada niemal wszystko, co było dostępne w latach dziewięćdziesiątych. Wspomaganie kierownicy, abs, pełny pakiet elektryczny (4 el.szyby, lustra, fotele), centralny zamek, klimatyzacja czy automatyczna przekładnia - to tylko parę pozycji z rozbudowanej listy wyposażenia. Samochód produkowany był w latach 1993 - 2001.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2009-12-20

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Będzie nowa limuzyna Citroena!2018-01-2340 lat Citroena CX. Pamiętasz go?2014-08-28Koniec z hydropneumatyką!2015-06-08

Citroen XM II 2.0i 16V 132 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS