Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.
Cupra Ateca I FL 2.0 TSI 190 KM
Ateca to pierwszy model, który sprzedawano pod marką Cupra. Samochód oczywiście bazuje na Seacie Atekca, a jako Cupra debiutował w 2018 roku.
Początkowo Cupra miała oferować wyłącznie najmocniejsze wersje silnikowe, dlatego Cupra Ateca, od premiery była dostępna wyłącznie z napędzającym wszystkie koła silnikiem 2.0 TSI o mocy 300 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosił 400 Nm, samochód rozpędzał się do 100 km/h w 4,9 s i mógł osiągnąć 247 km/h.
Przez lata Cupra Ateca nie miała innych wersji napędowych.
W 2020 roku, podobnie jak Seat Ateca, również Cupra Ateca została poddana liftingowi.
W 2023 roku gama silnikowa Cupry Ateca została poszerzona o silniki: 2.0 TSI mocy 190 KM i 1.5 TSI o mocy 150 KM. Standardowo współpracują ze zautomatyzowaną dwusprzegłową skrzynią DSG o siedmiu przełożeniach. Mocniejszy silnik dostępny jest wyłącznie w połączeniu z napędem wszystkich kół.
Jednocześnie nazwa wersji 300-konnej zmieniła się na Ateca VZ.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-01-12