Dacia Logan II 1.5 dCi 75 KM
Dacia Logan
Dacia Logan to pierwszy model "nowej" Dacii. Sukces tego samochodu zadecydował o losach całego projektu reanimacji rumuńskiej marki. Klienci na rynkach rozwijających docenili prostą konstrukcję i niską cenę. Samochód debiutował w 2004 roku i przetrwał w produkcji aż do 2012 roku (w międzyczasie przeprowadzono liftingi oraz poszerzono ofertę o wersję hatchback, która została nazwana Sandero).
Na początku 2013 roku do sprzedaży trafił Logan II.
Dacia Logan II
Druga generacja modelu Logan zaprezentowana została równocześnie z drugą generacją Sandero we wrześniu 2012 na salonie paryskim. Samochód zbudowano od podstaw, nowy model jest większy, ładniejszy, ma całkowicie nowe wnętrze zbudowane z plastików o wyższej jakości.
W gamie jednostek napędowych pojawił się zupełnie nowy silnik o pojemności 0,9 l, który dzięki doładowaniu generuje 90 KM. Pozostałe jednostki to klasyczne silniki benzynowe (1.2 75 KM) i wysokoprężne (1.5 dCi, 75 i 90 KM). Sandero dostępne jest również z fabryczną instalacją LPG (1.2, 75 KM).
Pod koniec 2016 roku model doczekał się planowanego liftingu przypadającego na połowę rynkowego żywota. Odświeżone auta poznamy po zmodernizowanym pasie przednim. Otrzymały one osłonę chłodnicy ze srebrnymi prostokątnymi wlotami powietrza i – wykończone srebrnym tworzywem – obudowy świateł przeciwmgłowych. Nowe są również reflektory główne zintegrowane ze światłami do jazdy dziennej. Z tyłu pojawiły się nowe światła bazujące na technologii diodowej. Te wyróżniają się czterema wyraźnymi punktami światła.
Drobne poprawki dotyczą również wnętrz. Dysze nawiewów i dekoracyjna listwa okalająca górną część konsoli środkowej otrzymały satynowe wykończenie. Zmieniono również kształt kierownicy. Odświeżone modele otrzymały czteroramienne koło z przyciskiem klaksonu umieszczony na poduszce powietrznej. Poprawiono również ergonomię – przykładowo przyciski sterowania szybami przeniesiono z konsoli środkowej na obudowy drzwi.
Wraz z liftingiem w gamie jednostek napędowych pojawił się silnik 1,0 l SCe. Nowy podstawowy motor ma trzy cylindry i moc 75 KM (atmosferyczny).
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2016-10-02