Na targach we Frankfurcie koncern z Ingolstadt zaprezentuje model A8 L Security – najbezpieczniejsze Audi wszechczasów. Pojazd będzie odpowiadał kryteriom klasy VR 9 - najsurowszym wymogom obowiązującym obecnie na rynku cywilnych limuzyn opancerzonych.
![Audi A8 L Security](https://img.chceauto.pl/arts/dla-prezesaaudi-a8-l-security-2039-18095_v3.jpg)
Audi A8 L Security
Wytrzymałość opancerzonej limuzyny Audi po raz kolejny została podniesiona. Dla przykładu: klatkę bezpieczeństwa Audi A8 L Security wykonano z włókien aramidowych, specjalnego stopu aluminium i z pancernej stali formowanej na gorąco, która mimo że jest cieńsza, daje lepszą ochronę niż stal. Inżynierowie Audi mienili również szyby. Między innymi dzięki tym ulepszeniom, cały samochód został certyfikowany zgodnie z wymogami klasy VR 9. Jego odporność na wybuchy przetestowano zgodnie z dyrektywą ERV 2010 (Explosion Resistant Vehicles). Poprzednia wersja Audi A8 L Security spełniała wymogi klasy VR 7.
![Audi A8 L Security](https://img.chceauto.pl/arts/dla-prezesaaudi-a8-l-security-2039-18097_v3.jpg)
Audi A8 L Security
Producent realizuje każde zlecenie na taki samochód pod specjalnym nadzorem. Fabryka w Neckarsulm współpracuje przy takim projekcie ze ściśle tajnym, chronionym zakładem, gdzie niemal wszystkie prace wykonywane są ręcznie. Do standardowych środków bezpieczeństwa w tej limuzynie należy opancerzona skrzynia komunikacyjna w bagażniku, interkom umożliwiający porozumiewanie się ze światem zewnętrznym oraz selektywne odblokowywanie drzwi. Na życzenie, Audi dostarcza też m.in. opatentowany przez inżynierów koncernu system wysiadania awaryjnego w sytuacji zagrożenia, system gaszenia ognia oraz system awaryjnej wentylacji.
![Audi A8 L Security](https://img.chceauto.pl/arts/dla-prezesaaudi-a8-l-security-2039-18098_v3.jpg)
Audi A8 L Security
Audi A8 L Security zajmuje w swoim segmencie wyjątkowe miejsce. Dzięki napędowi quattro, to jedyna luksusowa limuzyna ze stałym napędem na cztery koła, oferowana jako pojazd opancerzony bezpośrednio przez producenta. Jej ciężar, z uwagi na duży udział aluminium w karoserii, jest stosunkowo niewielki. Mimo to, co jest wyjątkiem wśród konkurencji, ładowność pojazdu to nawet 600 kg.
Opancerzona limuzyna może być wyposażona w jeden z dwóch silników: 4.0 TFSI – jednostkę V8 biturbo generującą moc 435 KM i moment obrotowy 600 Nm lub silnik wolnossący W12 FSI o mocy 500 KM i momencie obrotowym 625 Nm. Chociaż silnik zapewnia rewelacyjne przyspieszenie, prędkość maksymalną ograniczono do 210 km/h ze względu na właściwości opon, dających możliwość dalszej jazdy nawet pomimo ich przebicia (tzw. flat running).