Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.
DS DS4 II Hybrid 136 MHEV 136 KM
DS DS4
Citroen DS4 to kompaktowy samochód, który zaprezentowano na salonie w Paryżu, jesienią 2010 roku. Auto stanowi bardziej ekskluzywną wersję Citroena C4 drugiej generacji - oba modele debiutowały równocześnie, a ich stylistyka jest zbliżona.
Różne jest jednak wyposażenie (znacznie bardziej bogate w DS4) i częściowo jednostki napędowe (w DS4 nie znajdziemy najsłabszych montowanych w C4). To wszystko wpływa na wyższą cenę DS4, ale to nie jest niespodzianka - model ten jest drugim kolejnym po DS3, którym Citroen buduje linię pojazdów zaliczanych do klasy premium.
DS DS4 II
Druga generacja DS 4 została zaprezentowana latem 2021 roku. Samochód pozycjonowany między klasycznym kompaktowym hatchbackiem a crossoverem. Auto ma 4,4 m długości, 1,83 m szerokości i 1,47 m wysokości. Pojemność bagażnika to 440 litrów, czyli całkiem dużo, jak na segment kompaktów.
DS 4 drugiej generacji został zbudowany na platformie EMP2, na bazie której powstają .in. Peugeot 308 oraz DS7 Crossback i DS 9. Platforma ta jest przystosowana do napędu hybrydowego typu plug-in, ale już nie elektrycznego. Stąd DS 4 będzie od premiery dostępny jest m.in. jako hybryda z możliwością ładowania, ale nie powstanie w wersji elektrycznej.
Wnętrze DS 4 nie jest ekstrawaganckie, chociaż znajdziemy w nim aż trzy ekrany: przed kierowcą cyfrowe zegary, na środku deski rozdzielczej 10-calowy ekran systemu infotainment, natomiast na konsoli między fotelami, za przełącznikiem skrzyni biegów zlokalizowany jest 5-calowy ekran dotykowy do sterowania tym systemem.
Do ciekawych rozwiązań należy DS Extended HUD, czyli wyświetlacz na przedniej szybie, który ma pół metra szerokości, a obrazy wyświetla jakby na drodze, 4 m przed samochodem.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-07-02