DS 4 debiutował w 2011 roku, wówczas jako luksusowy kompaktowy model Citroena, w dużej mierze oparty ma modelu C4. W 2015 roku DS stał się samodzielną marką, a DS 4 - jej pierwszym modelem. W tym samym czasie samochód poddano liftingowi.
W jego ramach DS 4 otrzymał zmienioną przednią część nadwozia. Zmieniono osłonę chłodnicy, pas przedni oraz kształt wykonanych w technologii LED świateł. Oczywiście usunięto logo Citroena, zastępując logiem marki DS.
Jednocześnie poszerzono listę dostępnego wyposażenia. Pojawiła się np. kamera cofania czy system infotainment z 7-calowym ekranem dotykowym (dzięki niemu z deski zniknęło... 12 przycisków), system kontroli trakcji Intelligent Traction Control, monitorowania martwego kąta czy bezkluczykowego dostępu.
Ponadto gama modelowa została poszerzona o nowy pojazd o nazwie DS4 Crossback. Model ten zachował kształt nadwozia DS4, ale otrzymał podniesione o 3 cm zawieszenie, zmienione zderzaki oraz plastikowe nakładki na błotniki. Napędu na cztery koła brak.
DS4 jako pierwszy model marki DS zadebiutował na salonie we Frankfurcie jesienią 2015 roku, a jego produkcję zakończono w 2018 roku.
Druga generacja DS 4 została zaprezentowana latem 2021 roku. Samochód pozycjonowany między klasycznym kompaktowym hatchbackiem a crossoverem. Auto ma 4,4 m długości, 1,83 m szerokości i 1,47 m wysokości. Pojemność bagażnika to 440 litrów, czyli całkiem dużo, jak na segment kompaktów.
DS 4 drugiej generacji został zbudowany na platformie EMP2, na bazie której powstają .in. Peugeot 308 oraz DS7 Crossback i DS 9. Platforma ta jest przystosowana do napędu hybrydowego typu plug-in, ale już nie elektrycznego. Stąd DS 4 będzie od premiery dostępny jest m.in. jako hybryda z możliwością ładowania, ale nie powstanie w wersji elektrycznej.
Wnętrze DS 4 nie jest ekstrawaganckie, chociaż znajdziemy w nim aż trzy ekrany: przed kierowcą cyfrowe zegary, na środku deski rozdzielczej 10-calowy ekran systemu infotainment, natomiast na konsoli między fotelami, za przełącznikiem skrzyni biegów zlokalizowany jest 5-calowy ekran dotykowy do sterowania tym systemem.
Do ciekawych rozwiązań należy DS Extended HUD, czyli wyświetlacz na przedniej szybie, który ma pół metra szerokości, a obrazy wyświetla jakby na drodze, 4 m przed samochodem.