Ford ogłosił, że już w roku 2024 klienci będą mogli kupić całkowicie elektryczną wersję Pumy. W ubiegłym roku to właśnie Puma była najlepiej sprzedającym się samochodem osobowym Forda w Europie. Zapowiedziana właśnie wersja elektryczna, która produkowana będzie w fabryce w Krajowej w Rumunii, z pewnością zwiększy możliwości sprzedażowe tego modelu na Starym Kontynencie.
Ford już w zeszłym roku zadeklarował, że w 2023 roku w Krajowej powstanie zupełnie nowy, lekki samochód dostawczy, który rok później doczeka się także wersji elektrycznej. Obecnie producent ogłosił, że będzie nim Transit Courier nowej generacji. W tych samych latach z rumuńskiej linii produkcyjnej zjedzie także Tourneo Courier (2023 rok), kompaktowy samochód wielozadaniowy oraz jego elektryczny odpowiednik (2024 rok).
Ford ogłosił również, że pod koniec roku 2022 rok zakończy się produkcja Forda EcoSport – niewielkiego SUV-a. Decyzja producenta uwarunkowana jest planami rozwojowymi rumuńskiej fabryki, która w coraz większym wymiarze będzie koncentrowała się na rozwoju produkcji samochodów użytkowych oraz elektrycznych.
Samochody Transit Courier i Tourneo Courier nowej generacji są projektowane i konstruowane przez Ford Otosan, spółkę joint venture Forda, w której Ford i Koç Holding są większościowymi udziałowcami. Perspektywa rozwoju nakreślona w marcu br. przez producenta wzmacnia tę wyjątkową współpracę i zakłada także przejęcie rumuńskiej fabryki i działalności produkcyjnej przez Ford Otosan. Ostatecznie transakcja czeka jeszcze na przeprowadzenie końcowych konsultacji oraz uzyskanie niezbędnych zgód od organów regulacyjnych.
Ogłoszone w niedawno plany rozwojowe producenta otwierają nowy rozdział w historii Ford Otosan. Zwiększają także znaczenie fabryki w Rumunii w przyszłości spółki joint venture i umacniają rolę Forda Otosan jako globalnego gracza produkcyjnego.