Fiat Scudo III Furgon Maxi 2.0 MJ 177 KM
Fiat Scudo
Fiat Scudo to dostawczy samochód produkowany od 1996 roku. Samochód był bliźniaczym pojazdem dla Citroena Jumpy i Peugeota. Samochód dostępny jest w kilku wersjach, z dłuższym i krótszym rozstawem osi i nadwoziem oraz różnej zabudowie.
I generacja przeszła lifting w 2004 roku, a dwa lata później zaprezentowano drugą generację.
Druga generacja nadal była bliźniakiem Jumpy i Expert, a kolejnym wspólnym modelem stała się Toyota ProAce. Auto nadal było produkowane w różnych wersjach nadwoziowych i wyłącznie z silnikami wysokoprężnymi.
Produkcję zakończono w 2016 roku, następca otrzymał nazwę Talento i był bliźniakiem dla Opla Vivaro, Renault Traffic i Nissana NC300.
Nazwa Scudo powróciła w 2021 roku, gdy zaprezentowano trzecią generację. Bliźniacze modele to ponownie Citroen Jumpy i Peugeot Expert, ale także Opel Vivaro i Toyota Proace.
Fiat Scudo III Furgon Maxi
Fiat Scudo III generacji debiutował pod koniec 2021 roku, a na rynek trafił w 2022 roku. Jest to bliźniacza konstrukcja dla Citroena Jumpy, Opla Vivaro, Peugeota Experta i Toyoty Proace.
Samochód jest drugim, po E-Ducato, dostawczym modelem Fiat Professional dostępnym także w wersji elektrycznej.
Auto ma "w pełni konfigurowalną kabinę" z maksymalnie 9 miejscami siedzącymi. W zależności od potrzeb, siedzenia można złożyć w celu zwiększenia przestrzeni ładunkowej. Wysokość wersji podstawowej - zaledwie 1,90 m - umożliwiajać ma łatwy wjazd do podziemnych magazynów. Do wyboru są trzy długości nadwozia: 4,6 metra (Compact), 5 m lub 5,3 m w wersji Maxi. Pojemność ładunkowa wynosio ospowiednio: 4,6, 5,3 lub 6,1 m3 w zależności od rozstawu osi.
Maksymalna ładowność to 1,4 tony. Nowe Scudo (w wersji z napędem spalinowym) jest dostępne w trzech wersjach i trzech długościach: furgon, furgon brygadowy, platforma do zabudowy. E-Scudo będzie dodatkowo dostępne również w wersji Kombi M1.
Oprócz wersji elektrycznej, wyposażonej w silnik o mocy 100 kW (136 KM), dostępne są również cztery silniki Diesel: wersje o pojemności 1,5 litra i mocy 102 lub 120 KM z 6-biegową skrzynią manualną; wersja o pojemności 2,0 litra o mocy 145 KM z 8-biegową skrzynią manualną lub automatyczną oraz wersja o mocy 177 KM, również zestawiona z wydajną 8-biegową skrzynią automatyczną.
W tym przypadku klienci mają do wyboru dwie odmiany różniące się pojemnością akumulatora - 50 lub 75 kWh. Większa, w cyklu pomiarowym, WLTP, legitymuje się zasięgiem do 330 km. Ładowność nie zmienia się niezależnie od układu napędowego i należy do najlepszych w segmencie, oferując do 6,6 m3 pojemności ładunkowej, ładowność użytkową do ponad 1 tony i uciąg do 1 tony.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-01-17