Fiat Uno II 1.7 TD 60 KM
Historia Fiata Uno sięga roku… 1983. Choć dziś wydaje się nieprawdopodobne, to właśnie wtedy Uno ujrzało światło dzienne. Z biegiem lat samochód był modernizowany, a jego najnowsza wersja pojawiła się w roku 1993 i była produkowana niemal 10 lat. Najmłodsze samochody pochodzą z roku 2002.
Uno jest tanie w zakupie i eksploatacji. To nie znaczy, że auto jest bezawaryjne, jednak prosta konstrukcja oraz niskie ceny części powodują, że utrzymać Uno może niemal każdy. Do typowych usterek zaliczyć trzeba awarie układu elektrycznego (alternator) i zapłonowego. Problemy nie omijają przedniego zawieszenia, jednak największą bolączką trapiącą ten model jest korozja, która pojawia się na nadwoziu. O ile usterki mechaniczne można usunąć niewielkim kosztem, to ten ostatni problem jest kosztowny i skomplikowany w naprawie.
Pudełkowate nadwozie zapewnia więcej przestrzeni, niż mogłoby się to wydawać. Trzeba jednak pamiętać, że ta ostatnia to zasługa lekceważącego podejścia do kwestii bezpieczeństwa.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2015-03-30