Ford Bronco VI Badlands 2.7 EcoBoost 335 KM
Ford reaktywował Bronco w lipcu 2020 roku, po ponad 25 latach od zakończenia produkcji poprzedniej generacji. Jest to prawdziwy samochód terenowy, oparty na ramie. Początkowo Bronco było oferowane tylko na rynku amerykańskim, w wersjach dwu- i czterodrzwiowej o zwiększonym rozstawie osi, a także jako oparty na modelu Kuga SUV o nazwie Bronco Sport.
Na rynek europejski Bronco zostało wprowadzone dopiero w 2023 roku. W Europie model jest dostępny wyłącznie w wersji czterodrzwiowej, która ma 4,8 m długości przy rozstawie osi 2,95 m. Auto posiada możliwość zdjęcia części paneli nadwozia - dachu i drzwi.
W USA Ford Bronco jest oferowany z silnikami V6 o pojemnościach 2.3, 2.7 i 3.0 (Bronco Raptor). W Europie dostępny jest tylko silnik 2.7 o mocy 335 KM i momencie 563 Nm, który współpracuje z dziesięciostopniową przekładnią automatyczną.
Ford Bronco został oparty na ramie, może mieć aż siedem trybów jazdy, w tym terenowe, jak błoto, piasek i inspirowany rajdami terenowymi tryb Baja. Model jest dostępny z dwubiegową elektroniczną skrzynią rozdzielczą lub dwubiegową elektromechaniczną skrzynią rozdzielczą z trybem automatycznym, pozwalającym na płynne przełączanie między napędem na dwa i cztery koła.
Blokada tylnego mechanizmu różnicowego jest wyposażeniem standardowym, natomiast w wyposażeniu dodatkowym są blokada przedniego mechanizmu różnicowego i system odłączania drążka stabilizatora przedniego zawieszenia, które zapewniają maksymalne wykrzyżowanie i skok koła w trudnych warunkach terenowych.
W Europie Bronco jest dostępne w wersji Outer Banks i bardziej ekstremalnej - Badlands. Ta pierwsza ma prześwit wynoszący 237 mm, druga - 261 mm. Każdy egzemplarz otrzymuje tabliczkę z indywidualnym numerem.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-01-18