chceauto.pl
x

Ford Fiesta Mk3 1.3 58 KM

Ford Fiesta Mk3 1.3 58 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
1993
Średnia cena
1 000 zł
Nadwozie
hatchback 3-drzwiowy
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
1297 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
58 KM
0-100 km/h
14.7 s.
V max
153 km/h

KOSZTY

Spalanie
7.1 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
45 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyTen samochód psuje się ponadprzeciętniemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiCzęści są tanie, a robocizna nieskomplikowana tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyRodziny nie radzimy tym autem wozić bezpieczny euroncap
Segment
B
Bagażnik
250 litrówNiewielkie zakupy się zmieszczą, na nie więcej niż dwie osoby
Ryzyko kradzieży
dużeNie powinno być problemu, chyba że masz pecha małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
13000 km czyli po 9 miesiącach
Zużycie paliwa
8.5 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
22 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
16.2 s.
Prędkość maksymalna
139 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Ford Fiesta Mk3 1.3 58 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Ford Fiesta Mk3 1.3 58 KM

Ford Fiesta Mk3 1.3 58 KM

Ford Fiesta

Samochody o nazwie Fiesta produkowane są od 1975 roku. Obecnie w sprzedaży dostępna jest już siódma generacja. Najpopularniejsze wśród aut używanych są jednak modele wyprodukowane po 1996 roku, kiedy na rynek trafił model mk. IV. Fiesty - niezależnie od rocznika - cenione są za niskie koszty obsługi, ale nie wszystkie generacje zaliczyć można do bezawaryjnych. W przypadku starszych modeli największym problemem jest atakująca nadwozie rdza. W nowszych generacjach zabezpieczenie antykorozyjne jest lepsze, problemy sprawiają za to wysokoprężne jednostki napędowe serii TDCI.

Ford Fiesta Mk3

Produkowana była w latach 1989-1996.

Największym problemem dotykającym te samochody jest rdza. Znalezienie nieskorodowanego egzemplarza (rdza atakuje głównie okolice wlewu paliwa, progi, nadkola, pas przedni) może być bardzo trudne.

Typowe usterki tej generacji to często zużywające się tuleje wahaczy i końcówki drążków kierowniczych.

W tak starym aucie występują też awarie typowe dla podeszłego wieku. Rozszczelniają się układy chłodzenia, psują alternatory, pompy wody oraz inne elementy osprzętu. Silniki zużywają dość dużo oleju, wymagają też okresowej regulacji luzów zaworowych.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2015-07-27

Wersje

ROCZNIKI

Ford Fiesta już tylko w wersji pięciodrzwiowej2022-04-25Ford Fiesta w nowych wersjach2018-10-14Ford Fiesta Active2018-05-07Nowy Ford Fiesta bestsellerem2017-12-21Nowy Ford Fiesta. Polskie ceny!2017-07-1840 lat Forda Fiesty2016-05-15

Ford Fiesta Mk3 1.3 58 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS