Do polskich salonów wjeżdża właśnie zupełnie nowa generacja Forda Fiesty. Za podstawową odmianę – Trend – zapłacić trzeba od 44 900 zł.
Wyposażenie standardowe obejmuje: reflektory z czujnikiem zmierzchu i światłami do jazdy dziennej, lusterka boczne sterowane i podgrzewane elektrycznie (lakierowane w kolor nadwozia), centralny zamek ze zdalnym sterowaniem i system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu. Ponadto klienci otrzymują też elektrycznie sterowane przednie szyby, elektrycznie wspomagany układ kierowniczy i komputer pokładowy. Z okazji rynkowego debiutu podstawowa odmiana otrzymała również pakiet Cool&Soul obejmujący radio z 6 głośnikami i manualną klimatyzację.
Nowy Ford Fiesta
W Polsce do wyboru jest aż siedem wersji silnikowych – pięć benzynowych i dwie wysokoprężne. Podstawowy motor – benzynowy 1,1 l – generować może 75 KM (od 0 do 100 km/h w 14,9 s) lub 85 KM (0-100 km/h w 14 s). Obie odmiany standardowo łączone są z pięciostopniowymi, ręcznymi skrzyniami biegów.
Nowy Ford Fiesta
W cennikach znajdziemy też doładowany 1,0 l Ecoboost generujący: 100 KM (10,5 s do 100 km/h), 120 KM (9,9 s do 100 km/h) lub 140 KM (równe 9 s. do setki). Dla zwolenników Diesli przewidziano jednostkę 1,5 l TDCI o mocy 85 KM (12,5 s do 100 km/h) lub 120 KM (9 s do 100 km/h). Wszystkie jednostki z turbodoładowaniem oferowane są standardowo z ręczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach. Benzynowy 1,0 l Ecoboost o mocy 100 KM można też zamówić z sześciostopniowym automatem (12,2 s do 100 km/h) wyposażonym w łopatki do zmiany biegów montowane przy kierownicy.
Nowy Ford Fiesta
Nowy Ford Fiesta oferowany jest w wersji trzy lub pięciodrzwiowej. Obie mierzą 4040 mm długości (odmiana ST-Line ma 4065 mm), 1735 mm szerokości (z lusterkami 1941 mm) i 1476 mm wysokości (ST-Line 1466 mm). Rozstaw osi to 2493 mm. Bagażnik mieści pakunki o objętości do 292 l lub 1093 l po złożeniu oparć tylnej kanapy.
Nowa Fiesta to jeden z najbezpieczniejszych pojazdów w swojej klasie. W zależności od wersji, jako pierwszy Ford w historii - auto może być wyposażone w system wykrywania pieszych – PedestrianDetection – który minimalizuje ryzyko potrącenia nocą i przy złej widoczności. Zaawansowane technologie wsparcia kierowcy są wspomagane przez dwie kamery, trzy radary i 12 czujników ultradźwiękowych, które w połączeniu mogą monitorować obszar 360 stopni wokół pojazdu i skanować drogę przed nim na odległość do 130 metrów - więcej niż długość boiska do piłki nożnej.